Германската марка Opel изпреварва събитията, като обяви, че още от догодина ще посочва в брошурите на своите модели разход на гориво, измерен според метода WLTP. Той е по-точен от използвания в момента в Европа метод NEDC.
Редица изследвания показват, че новите автомобили харчат с до 30-40% повече гориво в сравнение с официално посоченото от производителите. Причина за това е методът за измерване на този показател, който е далеч от реалното всекидневно шофиране, тъй като представлява изпитание при минимално натоварване, с премахнат генератор и различни гуми.
Институциите вече обявиха, че това ще се промени и в брошурите на автомобилите ще се посочва по-реален разход на гориво. Това трябва да стане след малко повече от година, но германската компания Opel няма намерение да чака. Тя въвежда такова по-точно измерване още от второто тримесечие на 2016 г.
"Opel предприема доброволно следващата стъпка за изпълнение на бъдещите изисквания и нормативни предписания за намаляване на нивата на емисиите – както по отношение на CO2, така и при NOx", се казва в съобщението от компанията.
Въпросните данни за разход на гориво и нива на вредни емисии ще бъдат измервани според изискванията на цикъла WLTP, като ще бъдат публикувани паралелно с официалните, измерени по NEDC.
По-точният WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) – Световно хармонизирана изпитателна процедура за леки автомобили, ще влезе в сила в Европа през 2017 година, като ще замени настоящия NEDC (New European Driving Cycle). WLTP също се извършва в лабораторни условия, но се основава на строги изпитателни процедури, които се приближават повече до данните за разхода на гориво и емисиите на CO2 в условия на реално пътно движение.
Първият модел на Opel, чиито показатели ще бъдат измерени чрез новия метод, е новото поколение Astra.
“Събитията и дискусиите през последните седмици и месеци показаха, че е налице изключително висока концентрация на общественото внимание върху автомобилната индустрия и вече е време за действия на основата на наличните факти и извлечените поуки,” отбелязва главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман. “За мен е очевидно, че дискусията около дизеловите двигатели и техните емисии е своеобразна повратна точка. Светът вече не е такъв, какъвто беше доскоро. Ние не можем да пренебрегваме този факт и автомобилната индустрия е тази, която трябва да промени възприятието на новите реалности.”
Още за новите методи за измерване разхода на гориво четете в Automedia.bg


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава