IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volvo се отказва от двигателите с вътрешно горене след 2019 г.

Компанията смята да произвежда само електрически или хибридни автомобили

10:47 | 05.07.17 г. 31
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Автомобилната компания Volvo Car Group, собственост на китайската Geely, обяви днес, че всичките й нови модели след 2019 г. ще бъдат изцяло електрически или хибридни. Това би сложило край на близо един век производство на автомобили от марката, задвиждвани единствено с двигатели с вътрешно горене, информира Ройтерс.

Компанията с централа в Гьотеборг ще продължи да произвежда от старите си модели, пуснати преди тази дата, но ще вкара в линията си различни версии - от изцяло електрически до зареждаеми (plug-in) хибриди, предава БТА.

С плановете си Volvo става първият водещ производител на традиционни автомобили, поставил срок за пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, отбелязва агенцията.

"Съобщението бележи края на автомобила, задвижван единствено с двигател с вътрешно горене", посочва главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон в изявление, цитирано и от ДПА. По думите му стъпката е направена отчасти в отговор на засилващото се потребителско търсене на електрически двигатели.

Предвижда се от 2019 г. до края на 2021 г. да бъдат пуснати пет нови модела - три Volvo и два Polestar, всичките изцяло електрически. "Тези пет автомобила ще бъдат допълнени от гама от бензинови и дизелови хибриди и меки 48-волтови хибридни версии на всички модели", уточнява компанията.

"Това означава, че в бъдеще няма да има коли Volvo без електрически двигател", допълва компанията.

Волво инвестира усилено в нови модели и заводи, откакто Zhejiang Geely Holding Group придоби компанията от Ford Motor Co. през 2010 г., създавайки ниша на пазара на първокласни автомобили, доминиран от по-големи конкуренти като Mercedes-Benz на Daimler и BMW, припомня Ройтерс.

Volvo планира до 2025 г. да продава 1 млн. електромобила, отбелязва ДПА. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:24 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

11
rate up comment 7 rate down comment 1
khao
преди 6 години
по принцип в цялата схема най-голямата иновация е това че колите ще станат автономни, там има голям мегдан за подобряване на ефективноста ... иначе си прав за батериите, но има дай малко време, от скоро почна да се работи по сериозно върху капацитета им... нищо не е станало мед и масло веднага... от началото и на компютъра му е трябвало малък ТЕЦ зада работи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 3 rate down comment 5
khao
преди 6 години
то по принцип неме мърдане напред докато има скотове по света :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 5 rate down comment 6
scott
преди 6 години
сега ше видът "производителите" кон боб яде ли!Секи карал ауди осма сериа и нагори - никога, никога, ама никога нема да хареса електрическа кола. НЕМА СЕ ВНЕДРЪТ В МАСОВОТО СЪЗНАНИЕ И НАВИЦИ.Произвеждай електричи още. фауите ше е по-бърз. АБЕ ВОЕННИТЕ ДАЛИ ШЕ ИЗОСТАВАТ БЕНДЗИНЯ И ШЕ ПОБЕЖДАВАТ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 5
dr.5rov
преди 6 години
Има изследвания, които показват, че ако се проследи цялата верига за производство на ел. кола и най-вече на батаериите и като се отчете и производството на ел енергия, която колата използва по време на жизнения си цикъл, се получава почти никаква полза от файдата. Дори обратното.Без съществени иновации в областа на батариите и продължаващо нарастване на делът "чиста" енергия няма да има някакъв забележим ефект на вредните емисии освен, че градовете ще станат по-чисти. Но и това не е малко. А преминаването към нов тип коли, при което голям брой хора ще си ги сменят е важно за производителите на коли. Те и без това са се задръстили. Нещо подобно наблюдавахме и при фотоапаратите и при телевизорите. Казано най-общо един продукт се усъвършенства докато може и после се заменя с нещо друго, гарнирано с някои екстри за да съблазни куповачите. Старото става демоде.Така се върти икономиката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 11
khao
преди 6 години
:):) само дето през комунизма се чакаше 25 години да е сглобят, за кола измислена преди 50 :) тук поне само чакаш да е измислят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 18 rate down comment 4
888
преди 6 години
Ако искаш да си купиш Тесла правиш вноска и ,като през комунизма чакаш 3-4-5-6-7 години да ти я доставят.п.с. Тия на където са тръгнали ние от там идваме!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 2
khao
преди 6 години
за първи път ти сложих плюс :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 3
khao
преди 6 години
да, прав си, заглавието не е коректно ... но пък не можеш вече да отричаш че тенденцията към ел. мобили набира сила и нещата отиват точно на там на където до скоро казваше че няма да идат :) :) .... мерси за аплодисментите ! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 1
pantaleev
преди 6 години
Предполагам за пътуванията на по-дълги разстояния -> хибрид или обществен транспорт в някакъв нов вид.А също така не отнема чак толкова дълго да се зареждат батериите. Спред гооглето относно тесла: Супер станциите на тесла зареждат за 20 мин 50% от батерията. 40 мин за 80% и 75 мин за 100%.Иначе в домашни условия, наистина си отнема доста време. Пак според гооглето, за изцяло празна батерия ще отнеме 9 часа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 18 rate down comment 0
nobel
преди 6 години
Заглавието на статията не е много коректно. А бензиновите и дизелови хибриди, за които се говори те няма ли да имат двигатели с вътрешно горене? Дизеловите локомотиви реално са дизел-електрически, но продължаваме да си ги наричаме дизелови. Атомните подводници и ледоразбивачи също реално се задвижват от електродвигатели, но и тях никой не ги нарича електрически.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още