Автомобилната компания Volvo Car Group, собственост на китайската Geely, обяви днес, че всичките й нови модели след 2019 г. ще бъдат изцяло електрически или хибридни. Това би сложило край на близо един век производство на автомобили от марката, задвиждвани единствено с двигатели с вътрешно горене, информира Ройтерс.
Компанията с централа в Гьотеборг ще продължи да произвежда от старите си модели, пуснати преди тази дата, но ще вкара в линията си различни версии - от изцяло електрически до зареждаеми (plug-in) хибриди, предава БТА.
С плановете си Volvo става първият водещ производител на традиционни автомобили, поставил срок за пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, отбелязва агенцията.
"Съобщението бележи края на автомобила, задвижван единствено с двигател с вътрешно горене", посочва главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон в изявление, цитирано и от ДПА. По думите му стъпката е направена отчасти в отговор на засилващото се потребителско търсене на електрически двигатели.
Предвижда се от 2019 г. до края на 2021 г. да бъдат пуснати пет нови модела - три Volvo и два Polestar, всичките изцяло електрически. "Тези пет автомобила ще бъдат допълнени от гама от бензинови и дизелови хибриди и меки 48-волтови хибридни версии на всички модели", уточнява компанията.
"Това означава, че в бъдеще няма да има коли Volvo без електрически двигател", допълва компанията.
Волво инвестира усилено в нови модели и заводи, откакто Zhejiang Geely Holding Group придоби компанията от Ford Motor Co. през 2010 г., създавайки ниша на пазара на първокласни автомобили, доминиран от по-големи конкуренти като Mercedes-Benz на Daimler и BMW, припомня Ройтерс.
Volvo планира до 2025 г. да продава 1 млн. електромобила, отбелязва ДПА.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?


преди 8 години По принцип добре, но ако човек търси да си купи кола за пътуване, т.е. извънградско, какво прави? Реално с пробег от 400км. на електричките човек е много ограничен в пътуванията си. Ако беше да спреш и да сипеш бензин, за 2 минути и да продължиш, няма проблем. Но тук реално спираш и чакаш няколко часа да се зареди, което прави дългото пътуване невъзможно. Истината е, че трябва да се направи по-скоро електричките да са услуга, а не актив. Вземаш си електричка под наем и като падне батерията спираш и я сменяш с заредена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар