Американският производител на електрически луксозни автомобили Tesla Inc не успява да покрие собствените си цели за производство на първия си автомобил за средната класа Model 3 за третото тримесечие. От струващия 35 000 долара с основно оборудване автомобил, за който има многобройни предварителни поръчки, са били изработени едва 260 броя, обяви Tesla в понеделник след края на борсовата сесия.
През август компанията на Илон Мъск обяви, че целта за тримесечието са над 1 500 произведени коли и добави, че до края на годината производството следва да се ускори до 5 000 броя на седмица. Фактът, че производството през тримесечието е доста по-скромно, бе обяснен от компанията със „затруднения в производството", но Tesla подчерта, че няма основни проблеми с производството и веригата на доставки.
“Важно е да се подчертае, че няма основни проблеми във веригата за производство или доставките на Model 3", каза Tesla в изявление. "Ние разбираме какво трябва да бъде поправено и сме уверени, че ще се справим с проблемите, свързани с производството, в близко бъдеще".
Като цяло през изминалото тримесечие компанията е произвела 25 336 коли и е доставила 26 150 автомобила. Това съответства на ръст от 4,5 на сто при продажбите на годишна база и по този показател компанията надмина очакванията на анализаторите. С 14 065 коли по-голямата част от доставките се пада на луксозната лимузина Model S. От продавания от септември 2015 г. джип Model X американската Tesla е успяла да продаде 11 865 броя през трите месеца, а от новия Model 3 – само 220 броя.
Данните предизвикаха сериозно разочарование у инвеститорите, преди всичко заради слабите резултати при Model 3. В следборсовата търговия книжата на Tesla понижиха стойността си с 1 на сто до 337,84 долара. При закриването на сесията на Nasdaq цената бе 341,53 долара за акция.
Очакванията към по-достъпния модел са огромни. Някои експерти считат, че с него Tesla е способна да направи E-мобилността масово явление. Но заради високите разходи и големия риск, който носи мащабното разширяване на производството, има и доста скептици.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента


преди 8 години Тесла има до голяма степен очакван проблем със скалирането нагоре. И то в такъв колосален мащаб, какъвто са целили. И то в консервативен сектор, като строенето на коли. Но това по никакъв начин не подкопава технологията и това, че това е бъдещето. Дали ще е точно лидерът Тесла или не, не е от значение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ае че моята работа не е на платен клакьор по вестниците и трябва малко да поработя че да има данъци за твоите помощи ! :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години то оставаше да си купиш и дипломата от ТВУ-то, *** ! :):) иначе твои са думите че си гастербайтерил по Италия и Германия. Ти моето момче си стандарт за ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години за вас общаците незнам ... ние "необразованите" сме завъшили там дет не се плащат дипломите .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години няма как необразовам общак да знае квото и да е за мен :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години за тебе знаеме пише у вестник лютеница ..... дет не мое събереш 2 и 2 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години но колкото и да свалим нивото на какъвто и диалект да пиша има човекоподоббни приммати като Кухаото например които няма да вденат и след 250г. ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години michaelis12 като цяло разсъждава здраво стъпил на земята----хахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахаха ... чак заплаках от смех :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години слушах в едно видео за Марс в което доста често споменаваше ше стане ама АКО НЕКОЙ ПЛАТИ----с това си изказване си личи колко си го слушал :):) много си зле, момче :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да вярно езика на изразяване е малко каруцарски ...------------------------------------------------------------за да ме разбира по широката аудитория тва първо и второ аз съм господин никой за да пиша в стил Елисавета Багряна ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар