Френската група Renault ще премести по-голям обем от производството на бестселъра си Clio от родината в Турция, съобщават два независими източника за Reuters. Това ще е донякъде удар по авторитета на новия френски президент Еманюел Макрон, който още в мандата си като икономически министър положи големи усилия да съхрани работните места в "домашните" заводи на компанията.
Clio, който е най-продаваният модел на Renault от години, сега се произвежда в три локации: Флен, Франция (на една и съща поточна линия с Nissan Micra), в Ново Место, Словения, и в Бурса, Турция.
Занапред само 6% от производството на Clio ще остане във Флен - най-вероятно става дума за R.S.-версиите и други специални серии. Останалите 94% ще се поделят между Словения и Турция. Вероятно работата във френския завод изобщо ще спре след първите две-три пикови години на следващата генерация на Clio, предвиждат анализатори.
В Renault отдавна планират да натоварват повече съвместния си завод с Oyak в Бурса. През 2010 тези планове бяха прекратени само с цената на пряката намеса на тогавашния френски държавен глава Никола Саркози.
От компанията засега не са потвърдили информацията. Техен говорител каза само, че "формално" решение не е взето, въпросът се обмисля и всякакъв коментар в момента би бил "непълен, грешен и прибързан".
Макар да е вече към края на моделния си живот, Clio през миналата година пласира 325 000 бройки в Европа, с почти 4% повече спрямо 2016.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 7 години Французите да не се притесняват Клио отива във Турция но новите модели на Рено -Нисан най вече електрически ще се произвеждат във Франция От преместването Франция няма да загуби нито едно работно място Ще му трябват много работници за високо технологичните електрическа и автомобили отговор Сигнализирай за неуместен коментар