IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla загуби 5 млрд. долара от капитализацията си за два дни

Компанията може би се е отказала да прави важен тест на спирачките, а анализатори се съмняват в устойчивостта на производството

08:44 | 04.07.18 г. 70
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

През уикенда американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla триумфираше: малко преди поставения от самия него краен срок той обяви, че е направил 5000 броя от своя седан Model 3 за седмица. Така производствената цел бе постигната за първи път. Но след това стана ясно, че през последните дни производителят е отложил тестове за спирането на колата. При това става дума за т. нар. Brake and Roll тестове, писаха Business Insider и Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изглежда е наредил на инженерите си в завода на Tesla във Фримънт, Калифорния, да премахнат стандартния тест за спирачките от задачите, които Model 3 трябва да премине, за да се справи с производствената цел, става ясно от вътрешнифирмени документи, с които Business Insider разполага. Тестът очевидно е бил закрит в 3 часа сутринта на 26 юни, твърди източник, запознат с въпроса. Не е ясно защо този конкретен тест е бил спрян или за колко дълъг период. 

Според експерт от бранша тестът за спирачките е важна част от производствения процес на автомобили, който се провежда в последната фаза. Изпитването гарантира, че колелата на автомобила са съвършено подравнени и проверява спирачките и тяхната функция, като задвижва двигателя на автомобила до определени обороти в минута и наблюдава на диагностичните машини как колата реагира.

В изявление представителят на Tesla Дейв Арнолд каза пред Business Insider, че всяка кола преминава през "строги проверки на качеството", включително спирачни тестове.

По-рано обаче Tesla нарече тестовете за спирачките, които наскоро са били прекратени, „излишни“. Компанията заяви пред медиите:

„Всяка кола, която изграждаме, преминава през стриктни проверки на качеството и трябва да отговаря на строгите спецификации, включително на спирачните тестове. За да бъдем изключително ясни, ние караме всеки Model 3 на нашата тестова писта, за да проверим спирачките, въртящия момент, шума. Няма изключения".

Tesla промени и други процеси, за да ускори производството. Например, New York Times съобщава, че компанията е намалила броя на използваните точкови заваръчни шевове в каросерията на седана с около 300 броя, или около 6%. Каросерията все още има около 5000 заваръчни шевове, но инженерите са стигнали до извода, че около 300 са ненужни и са препрограмирали роботите, за да сглобяват стоманения корпус без тях.

След като новината за отпадането на теста стигна до медиите, акциите на Tesla отново поеха стремглаво надолу. Но това не бе всичко. Анализатор на CFRA Research изведнъж промени оценката си за книжата от „задръж“ на „продавай“, като поясни, че не вярва, че компанията ще успее да поддържа темпото на производство.

Твърденията на Teslа, че автомобилите от Model 3, произведени на покритата с палатка производствена линия, са със същото качество като тези, направени в завода, бяха поставени под съмнение от анализатора на Bernstein Тони Саконачи, който също така заяви, че резервациите за превозните средства изглеждат стабилни или са спаднали леко.

Въпреки че Tesla препотвърди прогнозата си за постигането на нетните приходи по американските счетоводни стандарти и положителни парични потоци през 3-то и 4-то тримесечие, ако компанията постигне тези цели, вероятно това ще се дължи на „еднократни икономии" или фактори на продуктовия микс,  като това няма да разреши проблема за дългосрочната рентабилност на Model 3 ", казва Саконачи в бележка до клиентите си. Той оценява акцията на Tesla на 265 долара.

Коментарите на Tesla за нетните резервации на седана пораждат загриженост за търсенето, заяви от своя страна анализаторът на Goldman Sachs Дейвид Тамеррино в бележка. 

Micron Micron

Акциите на Tesla се обезцениха със 7,2% в края на производствената сесия във вторник, което представлява най-големият спад от март насам. Двудневното понижение на книжата на компанията изтри повече от 5 млрд. долара от пазарната стойност на концерна, като го прати отново след General Motors по пазарна капитализация - за първи път от 25 юни, изчислява Bloomberg. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

56
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 5 години
както се разбрахме *** може да викаш само на майка си ! щото само *** не може да прочете българската версия, като френска ! :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
55
rate up comment 2 rate down comment 4
vzhekoff
преди 5 години
Прати френския сайт на производителя на КЗП :) Да ти се изсмеят всички, мaнгaлче :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
54
rate up comment 5 rate down comment 0
khao
преди 5 години
а салама в магазина с лев по скъп ... е, и ?Цената на акциите не определят качеството на технологията, а ние нея окментираме, а не борсовите спекуланти... пак бъркаш темите в желанието си да се изкараш прав :) ... ако ще и 5 ст. да стена, Рено Кангоо не може да мине 270 км с едно зареждане към днешна дата :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
53
rate up comment 2 rate down comment 3
vzhekoff
преди 5 години
В туй време акцията вече се търгува на 303 долара след 360 в деня на обявяване на върховите резултати. Нещо като 16% спад......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
52
rate up comment 5 rate down comment 0
khao
преди 5 години
само един неук *** може да сравнява Тесла и рено Кангоо :)че и да твърди че едното било по качествено, хахахахахабоже, кво се случи с нашето образование че вече произвеждаме такива неграмотни *** като жеката :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
51
rate up comment 5 rate down comment 0
khao
преди 5 години
обаче си *** и нахален :):) като всеки глyпак... зор да споделиш със света колко си неук и как не разбираш елементарни технически данни. :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
50
rate up comment 6 rate down comment 1
khao
преди 5 години
на английския линк даже цифрите са по малко в калкулатора, което ме кара да мисля че нашите дилъри тук лъжат ! и при нула товар и 30 мили/час (което е под 50км/ч), пак не го водят на 270.270 е по някакъв бенч-марк стандарт в супер иделаните условия дето ги има само по лабораториите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
49
rate up comment 5 rate down comment 2
KPetkov
преди 5 години
1000 км казваш и ремонт за 10-15,000 долара. Определено дизелът няма бъдеще :)Electric vehicle fanatics Sean Mitchell and Erik Strait drove a Model 3 606 miles (975km) over a 32-hour drive that ended when the car broke down.Tesla says the vehicle's range is between 220 and 310 miles (350-500km) on a single charge but the pair extended this by driving their Model 3 as efficiently as possible.They drove at between 20 and 30 miles per hour (32-48kph) around a mile-long (1.6km) loop of closed road at Denver Airport.http://***.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5782751/Tesla-Model-3-sets-new-record-single-charge-driving-606-miles-breaks-down.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
48
rate up comment 4 rate down comment 3
vzhekoff
преди 5 години
Щеше да е хубаво да не пишеш простотии, но явно толкова можеш.За параметрите на калкулатора - скоростта е СРЕДНА, а това за шофьора ми е много интересно къде прочете, че отсъства :) Ако може текста да дадеш.Хубаво е, че Рено дават калкулатор, за да може всеки да си направи сам изводите. Още по-хубаво е, че си правят тестове на спирачките, за разлика от мошениците, които продават полуфабрикати. Така или иначе, по новият европейски цикъл на шофиране, пробегът на Рено-Канго по официални данни на сайта на производителя, на езика на производителя е 270 км.И един приятелски съвет - колкото повече мърдате с мaнгaлчeто, толкова по навътре отива....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
47
rate up comment 4 rate down comment 1
Sokratus
преди 5 години
Абсолютно си прав! Дори дава линкове в които има калкулатор колко е пробега при скорост, температура и товар и не ги ползва!;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още