IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla загуби 5 млрд. долара от капитализацията си за два дни

Компанията може би се е отказала да прави важен тест на спирачките, а анализатори се съмняват в устойчивостта на производството

08:44 | 04.07.18 г. 70
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

През уикенда американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla триумфираше: малко преди поставения от самия него краен срок той обяви, че е направил 5000 броя от своя седан Model 3 за седмица. Така производствената цел бе постигната за първи път. Но след това стана ясно, че през последните дни производителят е отложил тестове за спирането на колата. При това става дума за т. нар. Brake and Roll тестове, писаха Business Insider и Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изглежда е наредил на инженерите си в завода на Tesla във Фримънт, Калифорния, да премахнат стандартния тест за спирачките от задачите, които Model 3 трябва да премине, за да се справи с производствената цел, става ясно от вътрешнифирмени документи, с които Business Insider разполага. Тестът очевидно е бил закрит в 3 часа сутринта на 26 юни, твърди източник, запознат с въпроса. Не е ясно защо този конкретен тест е бил спрян или за колко дълъг период. 

Според експерт от бранша тестът за спирачките е важна част от производствения процес на автомобили, който се провежда в последната фаза. Изпитването гарантира, че колелата на автомобила са съвършено подравнени и проверява спирачките и тяхната функция, като задвижва двигателя на автомобила до определени обороти в минута и наблюдава на диагностичните машини как колата реагира.

В изявление представителят на Tesla Дейв Арнолд каза пред Business Insider, че всяка кола преминава през "строги проверки на качеството", включително спирачни тестове.

По-рано обаче Tesla нарече тестовете за спирачките, които наскоро са били прекратени, „излишни“. Компанията заяви пред медиите:

„Всяка кола, която изграждаме, преминава през стриктни проверки на качеството и трябва да отговаря на строгите спецификации, включително на спирачните тестове. За да бъдем изключително ясни, ние караме всеки Model 3 на нашата тестова писта, за да проверим спирачките, въртящия момент, шума. Няма изключения".

Tesla промени и други процеси, за да ускори производството. Например, New York Times съобщава, че компанията е намалила броя на използваните точкови заваръчни шевове в каросерията на седана с около 300 броя, или около 6%. Каросерията все още има около 5000 заваръчни шевове, но инженерите са стигнали до извода, че около 300 са ненужни и са препрограмирали роботите, за да сглобяват стоманения корпус без тях.

След като новината за отпадането на теста стигна до медиите, акциите на Tesla отново поеха стремглаво надолу. Но това не бе всичко. Анализатор на CFRA Research изведнъж промени оценката си за книжата от „задръж“ на „продавай“, като поясни, че не вярва, че компанията ще успее да поддържа темпото на производство.

Твърденията на Teslа, че автомобилите от Model 3, произведени на покритата с палатка производствена линия, са със същото качество като тези, направени в завода, бяха поставени под съмнение от анализатора на Bernstein Тони Саконачи, който също така заяви, че резервациите за превозните средства изглеждат стабилни или са спаднали леко.

Въпреки че Tesla препотвърди прогнозата си за постигането на нетните приходи по американските счетоводни стандарти и положителни парични потоци през 3-то и 4-то тримесечие, ако компанията постигне тези цели, вероятно това ще се дължи на „еднократни икономии" или фактори на продуктовия микс,  като това няма да разреши проблема за дългосрочната рентабилност на Model 3 ", казва Саконачи в бележка до клиентите си. Той оценява акцията на Tesla на 265 долара.

Коментарите на Tesla за нетните резервации на седана пораждат загриженост за търсенето, заяви от своя страна анализаторът на Goldman Sachs Дейвид Тамеррино в бележка. 

Micron Micron

Акциите на Tesla се обезцениха със 7,2% в края на производствената сесия във вторник, което представлява най-големият спад от март насам. Двудневното понижение на книжата на компанията изтри повече от 5 млрд. долара от пазарната стойност на концерна, като го прати отново след General Motors по пазарна капитализация - за първи път от 25 юни, изчислява Bloomberg. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

36
rate up comment 4 rate down comment 2
khao
преди 5 години
Казах ти че е функционално неграмотен, на нашата версия даже пише ОТ 270 (до не се знае колко), даже това не го е прочел :) и твърдо не иска да отвори английската на която има доуточнение кое кво значи и цифрите на калкулатора са много по различни :)Нашата версия си плаче за репорт пред КЗП само заради праописните грешки, без да споменаваме грешната информация! :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
35
rate up comment 3 rate down comment 3
vzhekoff
преди 5 години
Отвори сайта на Рено и прочети. Хич не ме интересува празна или пълна трябва да е колата, защото по твоята логика, мога да я източа само седейки на място със запалени фарове и тогава дори със 100КВч батерия пробегът ми ще е 0. Пак казвам - отваряш сайта на Рено и там пише - 270 км. За и-тройката ти написа колеката Петков - отваряш сайта - постнах ти извадката. Това са официалните данни на производителя и са също толкова меродавни, колкото и тези на теслата. Дори за и3 са по-меродавни, понеже са дали И реален пробег, за разлика от мошеника.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
34
rate up comment 3 rate down comment 3
vzhekoff
преди 5 години
Именно от там са даннитеЕто и за рено-канго:https://***.renault.bg/avtomobili/elektricheski/new-kangoo-ze.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
33
rate up comment 3 rate down comment 2
KPetkov
преди 5 години
В конфигуратора на BMW, има чист електрически i3 с пробег от 280 до 300 на цени от 76 до 83 хил. лева. Като по-скъпият е с 14 к.с. по-мощен, но с по-малък пробег.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
32
rate up comment 4 rate down comment 2
Sokratus
преди 5 години
Аз знам какво чета! Renault Kangoo z.e. има версия с 33kWh батерия с която за да минеш 200км трябва да си сам в колата и да караш с 90! А това е товарна кола ПИЧ! Колкото до любимото ти BMW i3, то не минава 200км на ток защото батерията му е само 33kWh!Ако искаш да минава повече слагаш extender което е бензинов генератор!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
31
rate up comment 5 rate down comment 1
khao
преди 5 години
https://***.renault.co.uk/vehicles/new-vehicles/kangoo-ze/driving-range.htmlето, ние проверяваме информацията за разлика от теб between 75 miles in winter conditions and 124 miles in temperate conditionsи това с 0кг товар ! 270 друг път !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
30
rate up comment 5 rate down comment 1
khao
преди 5 години
хахаха, на сайта на Рено и още няколко пише 170 км, ама щом на теб така ти го дават :):) сигурно са ларж към теб :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
29
rate up comment 3 rate down comment 1
vzhekoff
преди 5 години
Разход на гориво и CO емисии.Разход на електрическа енергия и CO2 емисии за BMW i3 (94 Ah):Разход на гориво в л / 100км (комбиниран): 0Емисии на CO2 в г / км (комбинирани): 0Разход на електрическа енергия в кВтч / 100км (комбиниран): 13,6/13,1Електрически пробег в км (комбиниран): 300-290Ориентиран към клиента чисто електрически пробег в км: до 200
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 2 rate down comment 1
vzhekoff
преди 5 години
A колкото до i3 - на сайте четем:Разход на гориво и CO
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 2 rate down comment 2
vzhekoff
преди 5 години
Пич, Кангото им го дават с 270 км, не те знам къде четешТа заедно със зоята станаха два, т.е. няма място за думичката "единствен".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още