IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla загуби 5 млрд. долара от капитализацията си за два дни

Компанията може би се е отказала да прави важен тест на спирачките, а анализатори се съмняват в устойчивостта на производството

08:44 | 04.07.18 г. 70
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

През уикенда американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla триумфираше: малко преди поставения от самия него краен срок той обяви, че е направил 5000 броя от своя седан Model 3 за седмица. Така производствената цел бе постигната за първи път. Но след това стана ясно, че през последните дни производителят е отложил тестове за спирането на колата. При това става дума за т. нар. Brake and Roll тестове, писаха Business Insider и Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изглежда е наредил на инженерите си в завода на Tesla във Фримънт, Калифорния, да премахнат стандартния тест за спирачките от задачите, които Model 3 трябва да премине, за да се справи с производствената цел, става ясно от вътрешнифирмени документи, с които Business Insider разполага. Тестът очевидно е бил закрит в 3 часа сутринта на 26 юни, твърди източник, запознат с въпроса. Не е ясно защо този конкретен тест е бил спрян или за колко дълъг период. 

Според експерт от бранша тестът за спирачките е важна част от производствения процес на автомобили, който се провежда в последната фаза. Изпитването гарантира, че колелата на автомобила са съвършено подравнени и проверява спирачките и тяхната функция, като задвижва двигателя на автомобила до определени обороти в минута и наблюдава на диагностичните машини как колата реагира.

В изявление представителят на Tesla Дейв Арнолд каза пред Business Insider, че всяка кола преминава през "строги проверки на качеството", включително спирачни тестове.

По-рано обаче Tesla нарече тестовете за спирачките, които наскоро са били прекратени, „излишни“. Компанията заяви пред медиите:

„Всяка кола, която изграждаме, преминава през стриктни проверки на качеството и трябва да отговаря на строгите спецификации, включително на спирачните тестове. За да бъдем изключително ясни, ние караме всеки Model 3 на нашата тестова писта, за да проверим спирачките, въртящия момент, шума. Няма изключения".

Tesla промени и други процеси, за да ускори производството. Например, New York Times съобщава, че компанията е намалила броя на използваните точкови заваръчни шевове в каросерията на седана с около 300 броя, или около 6%. Каросерията все още има около 5000 заваръчни шевове, но инженерите са стигнали до извода, че около 300 са ненужни и са препрограмирали роботите, за да сглобяват стоманения корпус без тях.

След като новината за отпадането на теста стигна до медиите, акциите на Tesla отново поеха стремглаво надолу. Но това не бе всичко. Анализатор на CFRA Research изведнъж промени оценката си за книжата от „задръж“ на „продавай“, като поясни, че не вярва, че компанията ще успее да поддържа темпото на производство.

Твърденията на Teslа, че автомобилите от Model 3, произведени на покритата с палатка производствена линия, са със същото качество като тези, направени в завода, бяха поставени под съмнение от анализатора на Bernstein Тони Саконачи, който също така заяви, че резервациите за превозните средства изглеждат стабилни или са спаднали леко.

Въпреки че Tesla препотвърди прогнозата си за постигането на нетните приходи по американските счетоводни стандарти и положителни парични потоци през 3-то и 4-то тримесечие, ако компанията постигне тези цели, вероятно това ще се дължи на „еднократни икономии" или фактори на продуктовия микс,  като това няма да разреши проблема за дългосрочната рентабилност на Model 3 ", казва Саконачи в бележка до клиентите си. Той оценява акцията на Tesla на 265 долара.

Коментарите на Tesla за нетните резервации на седана пораждат загриженост за търсенето, заяви от своя страна анализаторът на Goldman Sachs Дейвид Тамеррино в бележка. 

Micron Micron

Акциите на Tesla се обезцениха със 7,2% в края на производствената сесия във вторник, което представлява най-големият спад от март насам. Двудневното понижение на книжата на компанията изтри повече от 5 млрд. долара от пазарната стойност на концерна, като го прати отново след General Motors по пазарна капитализация - за първи път от 25 юни, изчислява Bloomberg. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

16
rate up comment 8 rate down comment 2
KPetkov
преди 5 години
Едва ли има връзка с това, че напусна инженеринговият директор?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 8 rate down comment 2
KPetkov
преди 5 години
Компанията може би се е отказала да прави важен тест на спирачките? Може би? Тестът показвал дали колата е сглобена както трябва, според някакви си "експерти". Няма да е за първи път :)Elon Musk ordered Tesla engineers to stop doing a critical brake test on Model 3shttp://***.businessinsider.com/tesla-elon-musk-orders-engineers-to-stop-brake-and-roll-testing-2018-6
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 6 rate down comment 2
vzhekoff
преди 5 години
Скромно си пропуснал Рено, BMW, ама нейсе :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 5 rate down comment 5
khao
преди 5 години
няма смисъл да им обясняваш, те никога не са стъпвали в истинско производство че да знаят ... виж че повтарят едно и също и се надяват на гола вяра... аз и за това се отказах, само ги храня и в частност тоя нахалния и оня мазния :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 2 rate down comment 1
khao
преди 5 години
не се усети че с последния си коментар сам се нарече глyпaк .. нали :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 10 rate down comment 6
Sokratus
преди 5 години
Тази година е преломната за Tesla, трябва да произведе над 220 хиляди автомобила! И това Мъск го осъзнава много добре и не случайно спи във фабриката. А ми кажете, кой CEO на голяма корпорация влага пари в нея и спи във фабриката когато има проблеми!?!Ако се провали Tesla, губят акционерите и Мъск, ако спечели печелим всички потребители и губят големите автомобилни концерни, дето имат по $20 млрд. в кеш и ни обясняват, колко е хубав дизела и как нищо не замърсява и да се радваме, че дишаме от въздух с миризмата на дизел!;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 5 години
извади железен аргумент, може би от огледалото пред теб :)А *** може да викаш на баща си, ако го познаваш ;) ... пробвай с аргументи, не с обиди...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 7 rate down comment 4
Sokratus
преди 5 години
Интересното е, че борите Мъск/Тесла с това, че не си спазва сроковете. Но винаги пишете, че другите компании ЩЕЛИ да залеят пазара с електроаввтомобили. Е защо използвате бъдеще време, а не сегашно!?!Единствените, който прозвеждат електроавтомобили с над 200км пробег са Tesla, GM, Nissan и някои китайски компании! От другите само обещания и срокове които са най-рано 2020 година.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 5 rate down comment 5
vzhekoff
преди 5 години
Пич, всеки глупak като тебе си мисли, че е умен и изглежда като гений, но си прав, че не си - обикновен джендъp си си. Бягай на централна баня, там търсят теляци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 4
khao
преди 5 години
верно е че покрай теб изглеждам като гений, но не съм :) ... хубаво е че се разпозна в долния коментар, това поне е лъч надежда за теб :)просто вие сте супер боси на тая тема, даже се чудя как сте се научили да пишете:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още