IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефът на Lexus: Електромобилите все още не дават отговори на много въпроси

Според Йошихиро Сава колите на ток не са готови за масовите пазари

15:04 | 20.07.18 г. 13
Автор - снимка
Създател
<p>
	Йошихиро Сава, президент на Lexus. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Йошихиро Сава, президент на Lexus. Снимка: Архив Ройтерс

Електрическите автомобили все още не са готови за масовите пазари, а тяхното влияние върху околната среда не е изучено напълно. Това обяви президентът на японската компания Lexus – Йошихиро Сава, през Autocar.

Босът на производителя за премиум-автомобили допълни, че в Lexus усилено се работи върху развитието на всички видове силови агрегати, включително и електрически мотори и батерии. Компанията обаче няма да пусне модел на ток, докато окончателно не станат ясни предимствата за клиентите на този тип автомобили, както и приемуществата им за екологията. 

„Чистите електромобили към момента изискват прекалено много време за зареждане. В същото време процесът по производството на батерии нанася сериозни вреди на околната среща. Трябва да се отчете и бъдещата им преработка, която също не е безвредна. Това е много по-сложен процес, отколкото всички ни обясняват. Трябва да бъдем честни и открити към случващото се с електромобилите, а не да заблуждаваме хората”, обясни Сава.

Според шефа на Lexus най-доброто решение към момента не са само електромоторите. Трябва внимателно да се прегледат всички варианти, в това число бензиновите двигатели и хибридите. Просто, в момента технологията за създаване на електромобили не е достатъчно напреднала и не може да се даде категоричен отговор на въпросите, които вълнуват хората.

По тези причини в Lexus хвърлят основни сили именно върху хибридните агрегати, които поволяват на автомобила достатъчно производителност, но в същото време икономистват гориво. Този вариант трябва да бъде преходен към преминаването от двигатели с вътрешно горене към електромотори.

Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 10 rate down comment 4
julian12
преди 5 години
За пореден път се убеждавам, че това е марката. Тоя е голям!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 11
khao
преди 5 години
Не, не е... и аз си мислих така преди време, преди да се запозная с определени факти. Как ще ооабелиш всички пътища и как ще подържаш това чудо? .. една буря на.магистралата да скъса жицата и кво? ... а дръпнатия говори така за пред акционерите, защото му е ясно че те не са готови за електрички.Нещата са в началото, никой не е казал че ще се използват само литиево йонни батерии за винаги... като всяка нова теънология и тази с годините ще претърпи много промени.... припомни ми първите бензинови коли къв разход и кво кпд са имали и ги сравни с днешните... така ще стане и с електричките, нека само станат масови
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 8
Lucifer
преди 5 години
Хибридите са ненужен проблем, батерийните ел.возила са напълно неудачни по много причини! Остава масовия ел.транспорт без батерии, на принципа на тролеите, трамваите и ел.влаковете! Ако всички магистрали се електрифицират а градския транспорт е с тролеи и трамваи....за какъв *** ни е транспорт със сегашните смрадливи двигатели???...Това е бъдещето...масов евтин безбатериен ел.транспорт!!!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още