Компанията Ford използва Международното изложение за търговски превозни средства в Хамбург, за да представи концептуален електрически камион с името F-Vision. В разработката на прототипа е участвал и турският концерн Koç Holding и Ford, който създаде съвместно предприятие с американския производител - Ford Otosan.
От компанията твърдят, че дизайнът на Ford F-Vision е вдъхновен от героите от комикса за вселената Марвел и техните способности да се адаптират към обкръжаващата ги среда. Ключовите особености на прототипа са аеродинамичната форма на камиона, която в стила на Tesla Semi, голямото остъкляване, C-образните светодиодни фарове и разположената в долната част врата.
Засега техническите характеристики на коцептуалния влекач не се съобщават. Известно е, че той е с електрическо задвижане и има система за автономно управление от четвърто ниво. Това означава, че камионът може самостоятелно да се движи по пътища с „предсказуемо” движение и не се нуждае от намеса на шофьор.
Очаква се серийният вариант на камиона на Ford да се превърне в конкурент на Tesla Semi, който ще излезе през 2020 г. Тази машина разчита на 4 електромотора, които позволяват тегленето на 36-тонен прицеп със скорост до 96 кч/ч в продължение на 20 секунди. Максималният пробег на Semi с едно зареждане е 805 км.
Други подобни новини четете в Automedia.bg


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 7 години Има логка във въпроса ти, според мен ще го направят по натам, сега са на ниво концепция и прототип... нека завършат влекача, пък после. Няма смисъл да почваш ново производство на специални ремаркета преди да си завършил влекача, който по време да тестовете може да претърпи промени и най вероятно ще има такива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Нема се притесняваш, преди стотина години като са излизали първите коли, пак не е имало бензиностанции, същото и с тока и с компютрите и с всяко нещо у тоя свят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Браво на Форд, добре изглежда влекача и дано по-скоро имат работещ прототип!Иначе не разбирам, защо и Тесла и Форд, слагат всичките батерии и електромотори във влекача! Все си мисля, че за разлика от дизеловите камиони, електрическите може да си добавят мотори и батерии от ремаркетата. Поне според мен е по-практично. Ще се увеличи пробега и всяко закачено ремарке, ще добавя пробег и мощност.;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ами има доста клипчета по мрежата вече и статии специално за Tesla Semi ... разкарват из щатите 2 прототипа и ги демонстрират на клиенти с резервации и на потенциални клиенти . на зарядните станции на тесла зарежда за 30 мин , иначе продават отделно зарядни за гаражите , инсталираш и зареждаш . от тесла и тук са 2 обиколко пред другите с голямото покритие от зарядни станции на всеки 100км горе-долу по всичките им главни пътни артерии . в теслите си има програмка за планиране на преходите от локация до локация и къде да се зарежда/ресторан/хотел ... абе мислено е доста мащабно по въпроса :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Това за сега ми изглежда невъзможно, няма инфраструктура за зареждане на тези автомобили, а и цените за сега са отблъскаващи, технологията не е на ниво още. Може би някога ще стане и при камионите, защо не ама нека първо с колите се оправим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Който автомобилен производител да представи нещо ново в сферата на електрическите превозни средства - Tesla вече има готов прототип. Защо смятам компанията на Мъск за най-прогресивна? Ами точно заради това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години 'Максималният пробег на Semi с едно зареждане е 805 км'А след това, за камион е много-много важно?Наскоро пътувах със самолет.Защо компаниите с ел не се съсредоточат към влекачите на летищата като начало? Влачат 5' самолета, после са в бокса за дозарядка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години омотали са малко превода :) това е характеристика на Tesla Semi по принцип . Acceleration 0-60 mph with 80k lb - 20 sec т.е. ускоряваза за 20 сек до 60mph или 96км/ч :))) с пълен прицеп 40 тонаи че пробега пълен е в зависимост от пътя от 300 до 500 miles или 805кмкой чел какво чел какво разбрал .... :)форд още нямат характеристики никакви никъде официално изнесени освен този макет дето се върти на авто изложението и 3D анимацията ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години 20 секунди? отговор Сигнализирай за неуместен коментар