Три дни след ареста на автомобилния мениджър Карлос Гон в Япония Бордът на директорите на японския производител Nissan гласува за отстраняването му, предават NHK и вестник Nikkei.
Карлос Гон бе председател на Борда на директорите в компанията.
Случилото се създава сериозна несигурност за бъдещето на 19-годишното обединение между японската компания и Renault. Този съюз, който през 2016 г. бе разширен и включва японската Mitsubishi Motors, е разтърсен из основи от ареста на председателя на съвета на директорите на обединението Гон - емлбематична фигура в автомобилния сектор, отбелязва Ройтерс, цитирана от БТА.
Гон оформи обединението и настояваше за по-дълбока интеграция, водеща евентуално и до пълно сливане между Renault и Nissan по настояване на френското правителство въпреки силните резерви на японската компания. Японските медии писаха днес, че Карлос Гон е давал преки разпореждания на помощника си и члена на съвета на директорите на Nissan Грег Кели да фалшифицира данните за доходи му. При продължаващите следствени действия са открити електронни писма от Гон до Кели, които потвърждават този факт. Кели също бе арестуван в понеделник от следователи на Токийската прокуратура. Твърди се, че в продължение на пет години Гон е получил като възнаграждения от Nissan около 10 милиарда йени или почти 89 милиона долара, но е декларирал за плащане на данъци близо два пъти по-малка сума.
В момента Гон и Кели са задържани, след като окръжният съд на Токио удовлетвори искането на прокуратурата срокът на задържането им да бъде удължено с още 10 денонощия. Според японските закони те могат да бъдат задържани до 20 дни без повдигнато официално обвинение.
Така изглеждат японските места за задържане.
Днес по-късно министърът на икономиката и финансите на Франция Брюно Льо Мер ще се срещне в Париж с японския си колега Хирошиге Секо, за да обсъдят бъдещето на автомобилния съюз Renault-Nissan . Френската държава има 15-процентов дял в Рено.
64-годишният Гон бе главен изпълнителен директор на Nissan от 2001 година до миналата година. Той стана главен изпълнителен директор на Renault през 2005 година, като ръководеше двете компании едновременно. През 2016 година той стана председател на съвета на директорите на Mitsubishi, след като Nissan придоби дял в по-малкия японски автомобилостроител.
62-годишният Кели се присъедини към Nissan в САЩ през 1988 година и стана член на съвета през 2012 година. През годините той е работил в областта на човешките ресурси и управлението на обединението.
През годините Гон бе важен символ на възстановяването на Nissan. Той управляваше производителя на елеткромобилите Leaf и луксозните автомобили Infinity от 1999 година, когато компанията бе на ръба на фалита, а той бе изпратен от Renault да я преобразува.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?