ЕС подготвя забрана за продажба на нови автомобили, които не са оборудвани с някои асистенти на водача. Ограничението ще влезе в сила през 2022 г., но още преди това се оказва, че помощните технологии стават все по-важни за шофьорите и те постепенно се отказват от превозни средства, които не разполагат с тях.
Според проучване на производителя на автомобилна електроника Bosch за продажбите на нови автомобили в Европа най-яркият пример за тази тенденция е Франция, където 85% от новите коли задължително са оборудвани с една или друга система, подпомагаща паркирането. Точно на обратния полюс по този параметър е Италия с едва 44%.
Друг пример е системата за автоматично спиране. В Германия през 2016 г. с нея са били оборудвани само 38% от автомобилите, а през 2017 г. вече са 54%. С аналогичен резултат може да се похвали Белгия, а в Холандия той е 45%. Тук отново на обратния полюс е Италия - 30%.
Анализаторите посочват, че популярност набират и други електронни асистенти - например, системата за контрол на състоянието на водача, функция за поддържане на лентата на движение и адаптивният круиз-контрол. Близо 10% от регистрираните през 2018 г. нови коли в Германия разполагат с полуавтоматична система за движение в задръстванията.
Кои са другите интересни изводи четете в продължението на материала в Automedia.bg.