България от ден първи е най-добрата възможност за нов завод на Volkswagen в Източна Европа. Битката не е спечелена окончателно. Появи се алтернативно предложение от Турция за друг завод и това явно е било достатъчно изкушаващо, за да може мениджмънтът на Volkswagen да разгледа тази възможност. Оригиналният проект бе спечелен от България. В момента за Турция се говореше за завод за големи седани, което е различен проект с отделен капацитет.
Това коментира арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор и член на борда на директорите на Automotive Cluster Bulgaria, в предаването "Светът е бизнес" по Bloomberg TV Bulgaria.
"Volkswagen не е затворена книга. Всички тези усилия, които се положиха в последната една година, ще доведат до резултат, без да се ангажираме все още с това какъв би могъл да бъде той".
"На първо място сред позитивите е трупането на опит от преговорите с компания от такъв ранг. Volkswagen сама по себе си е една мини държава - те имат 680 000 мини служители", подчерта архитект Станиславов.
"Започнахме да получаваме поредица от обаждания от Tier 1 доставчици, т.е. такива от първо ниво, за които доскоро България не е била хипотетична възможност".
Гостът уточни, че този тип компании доставят директно готови възли агрегати на автопроизводителите, например такава компания е Bosh.
"Автомобилната индустрия в България категорично е надминала 10% от икономиката на страната и считаме, че нейното развитие ще продължи да бъде все така положително. Тя е най-бързоразвиващата се индустрия в България и най-бързоразвиващата се сред автомобилните в Източна Европа", посочи Станиславов.
Той отбеляза, че през тази година България е изпреварила държави като Сърбия и Словения въпреки липсата на голям инвеститор.
Гостът направи и важния извод, че нивото на политико-икономически риск в България е изключително ниско за разлика от това при Турция.
"Минималният период, в който би трябвало да функционира един такъв завод, е 40 години. Държавната помощ не е от съществено значение, защото ако това беше водещият фактор, заводът вече щеше да е открит в Турция", каза Станиславов.
Целия разговор гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 6 години Може ли някой да архитект Станиславов да ни обясни какво значи "мини служители". Малоразмерни ли са или са на мини заплащане? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години защо сме най-добрия??? имаме инфраструктура? имаме кадри? имаме върховенство на закона? И по трите показателя сме гола вода. отговор Сигнализирай за неуместен коментар