Очаква се продажбите на автомобили в Европа да спаднат с рекордните 25% през тази година, след като коронавирусът доведе до затваряне на шоурумите и заводите и съответно – до срив в търсенето, съобщава Bloomberg.
В Европейския съюз (ЕС) се очаква спад в продажбите от 12,8 милиона през 2019 г. до 9,6 милиона автомобила през тази година, съобщава Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) в първата си прогноза от януари насам, преди Covid-19 да засегне региона.
Това е най-малкият брой продадени автомобили за последните седем години и e най-големият спад в процентно изражение след дългото възстановяване на индустрията от предишната финансова криза през 2008 г.
Точната форма на възможно възстановяване остава неясна, тъй като автомобилните производители от Volkswagen до Fiat Chrysler Automobiles се готвят да обявят резултати за очакваното второ тримесечие. В САЩ Ford Motor прогнозира загуба от 5 млрд. долара за трите месеца до юни.
„На фона на безпрецедентния спад на продажбите са необходими премии за покупка и програми за бракуване на стари автомобили в ЕС, за да се подкрепи така необходимото търсене на нови автомобили“, отбелязва Ерик-Марк Хуйтема, генерален директор на ACEA, в изявление по имейл.
Автомобилният пазар в ЕС се е свил с 41.5% от началото на годината до края на май, посочва ACEA. Очаква се продажбите да се възстановят леко през следващите месеци, тъй като блокадите приключват и животът бавно се връща към нормалния си ритъм.
Регистрациите на нови автомобили в региона намаля с 57% на годишна база през миналия месец, като все пак това е подобрение спрямо отчетения по-драстичния спад през април.
Oще подобни новини четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?