IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Коронавирусът взе своите жертви на автомобилния пазар в Европа

Въпреки негативните резултати сегментът на електрическите превозни средства продължава да увеличава своя пазарен дял във Франция, Испания и Италия

22:18 | 04.11.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Jasper Juinen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jasper Juinen/Bloomberg

Италия

В същото време продажбите на нови автомобили в Италия спадат с 0,2% през октомври.

Suzuki, Honda, Skoda, Subaru и Fiat регистрираха най-голям ръст при регистрациите за разглеждания месец.

Според данните на италианското министерство на транспорта през октомври са регистрирани 156 978 нови превозни средства.

Продажбите на частни клиенти нарастват с 11%, според данни на Dataforce. Ефектът от правителствената стимулираща програма обаче намалява през месеца. Джан Франко Сорана, генерален директор на дилърската асоциация Federauto, заяви, че "трафикът на клиентите в шоурумите е намалял значително през последните две седмици на месеца". 

Регистрациите за първите 10 месеца на годината се понижават с 31% до 1 123 194 броя. Асоциацията на вносителите UNRAE прогнозира общите продажби да достигнат по-малко от 1,4 милиона броя за цялата година, което представлява спад от поне 27% спрямо 2019 г.

В момента италианското правителство обсъжда евентуална частична блокада на страната, за да забави втора вълна от инфекции с COVID-19.

Представяне по марка

Сред марките от групата на Fiat Chrysler Automobiles регистрациите на Fiat нарастват с 18% през октомври, подпомогнати от 38-процентния скок в продажбите на Panda.

Продажбите на Jeep се увеличават с 15 на сто, водени от представянето на плъгин хибридните версии на компактните SUV модели Renegade и Compass.

Продажбите на Alfa Romeo се свиват с 16%, а тези на Lancia - с 2,7%.

В рамките на групата Volkswagen Group продажбите на Skoda се увеличават с 3%; тези на Seat отчита ръст от 8 на сто. Продажбите на марката VW в същото време се сриват с 25 на сто.

Електрически и плъгин превозни средства

Продажбите на хибридни и електрифицирани превозни средства се увеличават рязко през октомври, подпомогнати от представянето на новите модели. Пазарният дял на конвенционалните и леки хибриди нараства до 24,7%, в сравнение със 7,4% през 2019 г. Този на плъгин хибридите също се увеличава с 2,3% в сравнение с 0,5% през 2019 г.

Електрическите превозни средства отчитат увеличаване на своя пазарен дял до 1,8% през октомври, в сравнение с 0,6% през същия месец на 2019 г.

Моделът Smart ForTwo Electric Drive най-продаваният изцяло електрически автомобил в страната през миналия месец, с обем на продажбите от 571 бройки, следван от малкия хечбек Renault Zoe, кросоувърът Hyundai Kona Electric и компактния хечбек Volkswagen ID3.

Продажбите на бензинови автомобили намаляват с 32% през месеца, а тези на дизелови коли с 15 на сто. Делът на бензиновите превозни средства се свива до 31,5%, а този на дизеловите – до 30,8 на сто.

Последна актуализация: 05:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още