Продажбите на автомобили нарастват за пети пореден месец в Китай през ноември, подхранвайки оптимизма, че двугодишният спад на най-големия автомобилен пазар в света е приключил, докато негативните ефекти от пандемията от коронавирус отслабват, а търсенето на електрически автомобили продължава да се увеличава, съобщава Bloomberg.
Продажбите на дребно на леки коли, кросоувъри и многофункционални автомобили отчитат ръст от 7,8% спрямо година по-рано до 2,11 млн. превозни средства през ноември, става ясно от данни на Китайската асоциация за леки автомобили (PCA). Продажбите на едро на превозни средства, използващи нов тип енергия, включително електромобили, се увеличават до 169 000 броя.
Ръстовете потвърждават твърдението сред анализаторите, че китайският пазар се радва на устойчиво възстановяване, помагайки на концерни като Volkswagen AG и Toyota Motor Corp. да отчетата рентабилност, докато изпитват затруднения на други пазари, където търсенето е помрачено от скока в броя на заразените с коронавирус.
Силното представяне на електрическите автомобили подкрепя ръстовете в Китай. Tesla е продала 21 604 произведени в Китай електромобили през ноември, което представлява своеобразен месечен рекорд за американския концерн. Tesla се класира на трето място по продажби на превозни средства, ползващи нов вид енергия, изпреварвана от местните конкуренти SAIC-GM Wuling Automobile Co. и BYD, които продават по-евтини електрически превозни средства.
китайски
Tesla непрекъснато увеличава продажбите в Китай, откакто стартира преди около година доставките на местни седани. Компанията също така заяви през октомври, че започва да изнася китайския Model 3 към пазари като Германия, Франция и Швейцария.
И все пак конкуренцията в премиум сегмента на електрически автомобили се засилва в Китай, като конкуренти, включително Nio и Xpeng Inc., привличат все повече купувачи.
Възстановяването продължава
Продължилото десетилетия разширяване на китайския автомобилен пазар отстъпи място на спада, който започна в средата на 2018 г., като охладената икономика и търговско напрежение със САЩ помрачиха настроенията на пазара. През 2021 г. продажбите на леки автомобили, с изключение на миниваните, се очаква да нараснат със 7%, подкрепени от продажбите на автомобили с алтернативно задвижване, които ще се увеличат с около 35% до 1,7 милиона броя, прогнозират от PCA.
В Китай се използват около 275 милиона автомобила, като тук остава значително място за растеж, като се има предвид населението на страната от 1,4 млрд. души. Според Китайската асоциация на автомобилните производители има около 100 млн. мотоциклета и приблизително 300 млн. електрически велосипеди, чиито собственици могат да се пренасочат към автомобилите.
Повече от половината китайски потребители, които планират да купят нов автомобил, биха предпочели такъв с алтернативно задвижване пред автомобил с двигател с вътрешно горене, според проучване на CLSA, включващо 1600 респонденти.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ