Използването от Volkswagen на технология, която й помогна да заобиколи тестовете за замърсяване от дизеловите двигатели, е нарушила правилата на Европейския съюз, съобщи Съдът на ЕС в поредния епизод от скандала, който струва на най-големия автомобилен производител в света над 30 млрд. евро (36,7 млрд. долара), предава Bloomberg.
Инсталирането на т. нар. осуетяващо устройство не може да бъде оправдано от факта, че „допринася за предотвратяването на застаряването или блокирането на двигателя“, съобщи Съдът на ЕС, чиито решения са обвързващи.
Такъв софтуер „трябва да позволява на двигателя да бъде защитен срещу внезапна или извънредна повреда“ и „само тези непосредствени рискове от повреда, които повишават конкретна опасност при управлението на автомобила“, може да оправдаят употребата му, счете съдът.
Решението може да има по-широки последици отвъд VW, тъй като функциите на двигателя, известни като термални прозорци, които понижават контрола върху замърсяването, когато температурите са ниски, за да защитят компонентите, са използвани в цялата индустрия.
Редица автомобилни производители сега може да бъдат изправени пред рекордни връщания на коли в заводите и съдебни дела, коментира германският адвокат Клаус Голденщайн. Националните съдилища трябва да направят преглед на законността на технологиите, използвани от отделни производители, и трябва да вземат предвид „защитаващото потребителите“ решение на Съда на ЕС, допълни той.
Решението беше взето в момент, когато VW продължава да бъде мишена на вълна от дела, заведени от инвеститори, наред с искове от шофьори, чиито коли може да са изгубили стойността си, след като манипулацията беше разкрита от американски регулатори през септември 2015 г.
През април британски съд постанови при един от най-големите колективни искове в страната, че VW е използвала осуетяващо устройство. Решението позволява на 91 хил. клиенти да продължат с колективен иск срещу автомобилната компания.
В отделно решение Съдът на ЕС постанови през юли, че собственици на автомобили на VW, които са засегнати от скандала, може да съдят автомобилната компания заради манипулиране на дизеловите емисии във всяка от 27-те страни членки на ЕС, откривайки път за искове навсякъде, където живее собственик на автомобил.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?