Производителят на електрически превозни средства Li Auto Inc. набра 11,8 млрд. хонконгски долара (1,5 млрд. долара) от листването си на борсата в Хонконг, присъединявайки се към групата от търгувани в САЩ китайски компании, продаващи акции в азиатския финансов център, съобщава Bloomberg.
Li Auto оцени своите 100 милиона акции на по 118 хонконгски долара всяка. Цената представлява отстъпка от около 3,2% от стойността на акциите на компанията при приключването на предходната редовна сесия на Nasdaq.
Производителят на автомобили определи максимална цена от 150 хонконгски долара за акция, запазена за инвеститорите на дребно. Една от американските депозитарни акции на концерна се равнява на две обикновени акции.
Li Auto ще бъде вторият търгуван в САЩ китайски производител на електромобили, който се листва на борсата в Хонконг, след като конкурентът му XPeng Inc. набра 2,1 млрд. долара двойно първично публично предлагане през юни. Континенталните китайски компании, листнати в Хонконг, търсят начин да се предпазят от риска да бъдат делистнати в САЩ, като в същото време целят да разширят своята база от инвеститори.
Листването в Хонконг се случва в бурно време за акциите на тази борса след редица действия от страна на Пекин за притискане на компании, действащи в сектори като технологиите и образованието. Китайските власти посочват, че дружествата, които обработват личните данни на над 1 милион потребители, трябва да подлежат на преглед на киберсигурността, за да се листнат отвъд граница.
Li Auto набра около 1,3 млрд. долара от своето IPO в САЩ преди година. Акциите ѝ се търгуват при цена, която нарасна тройно спрямо цената от листването, което се дължи на ентусиазма на инвеститорите около електромобилите. Книжата на концерна приключиха предходната сесия в САЩ при цена от 31,35 долара.
Производителят на автомобили планира да използва набраните средства от своето IPO за финансиране на научноизследователската и развойна дейност, за разширяване на инфраструктурата и за маркетинг.
През май Li Auto заяви, че очаква продажбите му да нараснат до 10 хил. автомобила на месец от септември, като планира да разшири своята търговска мрежа. Президентът на концерна Шън Йенан посочи, че Li Auto, която до момента е пуснала в продажба само един модел, очаква месечните продажби на Li ONE да се удвоят до септември. През април компанията е продала 5539 автомобила.
Концернът разполага със 75 магазина в повече от 50 населени места в Китай.
През първото тримесечие на годината компанията успя да достави 12 579 превозни средства, което представлява ръст от 334,4% на годишна база. За същия период на 2020 г. Li Auto е продала 2896 електромобила. Въпреки това постигнатото в началото на тази година отстъпва на резултата за четвъртото тримесечие на 2020 г., когато концернът успява да продаде 14 464 превозни средства.


Община Варна подписва важен договор с АПИ за Аспаруховия мост
ПП-ДБ при Радев: Борисов и Пеевски трябва да излязат от кабинетите на Тодор Живков
Алея на рока ще се появи във Варна
Изтеглят "Кайрос" от водите край Ахтопол
Синдикат "Образование": 84% от учитилите са против ограничаването на езиковото обучение
Проблем със "сенчеста" банка отново е надвиснал над имотния сектор в Китай
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Годишната инфлация в България през ноември е била 5,2%
Масовата стрелба в Сидни шокира Австралия
Предстоят преговори в ЕС за руските активи
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Най-добрите коледни базари в Европа
Gen Z: Не сме изолирани младежи, искаме честни избори и реформи
Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
След скандала с Насар: Освободиха Стефан Ботев като президент на федерацията по вдигане на тежести
Ново изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили