„Основният фактор за повишаване на цените на автомобили е политически и идва от натиска в Европа, Китай и САЩ за ограничаването на въглеродните емисии. Компаниите плащат солени глоби, когато техните модели надвишат допустимите нива на вредните емисиите. Изискванията за екологичност се прилагат с „цялата строгост на закона“, напомни той.
Томов е на мнение, че все повече държави ще въведат забрани за двигателите с вътрешно горене. Много компании планират да спрат да ги произвеждат. Ще има и мерки, които да направят притежаването на такъв автомобил все по-скъпо.
„Тези ограничения обаче ще понижат потреблението на горива. Акцизите върху тях обаче са основен източник на приходи за правителствата и правителствата трябва да измислят начин да компенсират тези загуби. Например във Великобритания се обмисля въвеждане на такса километър пробег с електромобил“, каза още Константин Томов.
Според него все повече технологии стават задължителни – като системите за разпознаване на знаците и аварийно спиране. Това също води до увеличаването на цените. „Скоро в автомобилите ще има и задължителен дрегер“, посочи Томов.
По думите му, повишаването на цените на употребяваните автомобили се дължи, от една страна, на по-високите цени на новите коли и на проблемите с доставките, свързана с кризата с микрочиповете, от друга.
„Вторичният пазар в България все още не отразява напълно ситуацията в Западна Европа. Причината е, че по-голямата част от употребяваните автомобили на пазара в нашата страна не са от пазара за втора ръка, а са бракувани или са със застрахователни щети“, коментира Томов.
С колко ще се вдигне цената на употребяваните автомобили „нов внос“? Откъде се внасят коли „втора ръка“ в България? Ще бъде ли отнето правото на хората да притежават лични автомобили? Кога електрическата мобилност ще ускори подмяната на автопарка? Ще промени ли Зелената сделка автомобилната индустрия?
Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Светът е бизнес“ вижте тук.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?


преди 4 години човек , през 1950г населението на земята е било 2,5млрд , сега сме на няколко месеца от 8млрд ... с колко ресурси мислиш , че разполага планетата ни ... ?! ... и то от тези дето всички смятатаме за неотменно човешко право , като чист въздух и чиста питейна вода ... ?! ... а сме само на петилетка и нещо от 11млрд население ... !! ... няма как всички да имаме от всичко ... физически е невъзможно ... :))) ... тъй че , ако не бяха зеленяшките европейски политики , знаеш ли кога щеше да ловиш риба по искъра ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години това преди колко века ? 2 ? 3 ? ... 10? .. 20? а знаеш ли че тия дето са били на кон, са се смяли на тия с колите... мислили са ги за зеленяши и *** :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години не са те... геювета са виновни! :D... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Дали пък античовешките зелени политици не са решили да оскъпят автомобила дотолкова, че за следващите поколения да е изключително скъпо постижение да имат личен автомобил. Как иначе се намалят вредни емисии от потребление. Но пък за сметка на това ще има голям избор от обществени услуги чрез електрички срещу "справедливо"заплащане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Още преди векове всеки истински Мъж е искал/притежавал кон(е, някои са били с магаре или пеш, особено в хАмерика). Негов си, личен кон. Днес същото се отнася за колите. Въпрос на его е всеки да има кола, някои даже по няколко в гаража. Това е постигнато отдавна в ЕС и хАмерика и Япония, където хората имат много повече автомобили, отколкото в БГ. НО - появяват се 'зеленакавите' и решават, че това не трябва да е така. При положение, че сегашните са в пъти по-еко от тези преди 20-30г. АМИ да ходят пеш, БЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години и аз смятам че до 20-30 години личните автомобили ще изчезнат в голяма степен и ще ползваме автомобила само като услуга! Просто е нужно да дойде следващото поколение... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Този пак не е разбрал. Иде края на евтините пърделници, те все повече заприличват на подвижни химически цехове. Това не пречи на цените на електромобилите да вървят надолу. отговор Сигнализирай за неуместен коментар