Японският автомобилен концерн Honda Motor Co. ревизира в посока надолу своята прогноза за целогодишната нетна печалба за до 555 млрд. йени (4,8 млрд. долара) заради проблемите, свързани с продължаващия недостиг на чипове в глобален план и съпътстващите го производствени съкращения, съобщава Nikkei Asia Review.
Предишната прогноза на концерна беше за нетна печалба от 670 млрд. йени.
За първото полугодие на фискалната 2021 г. Honda отчита нетна печалба от 389 млрд. йени (3,4 млрд. долара), което представлява 143-процентен ръст спрямо същия период на 2020 г.
Японският производител продължава да страда от недостига на полупроводници, като отчете рязко понижение на производството през месеците от второто полугодие, включително 30-процентен спад през септември на годишна база.
Ограничителните мерки срещу COVID-19, засягащи производството на части в Югоизточна Азия, също разтърсиха веригите на доставка.
Намаляването на производството продължава да помрачава представянето на компанията, като Honda съкрати производството в заводите си в Япония с 30% през октомври и с 10% този месец.
Основна част от печалбата се генерира от бизнеса с финансови услуги на Honda. Подкрепени от държавните икономически стимули, стабилните заеми и лизингът помагат на компанията да компенсира по-слабите приходи от автомобилния бизнес, което представлява дългосрочно предизвикателство за Honda.
През април концернът обяви, че ще се стреми да продава само електрически превозни средства и водородни автомобили до 2040 г., с което се превърна в единствения японски автомобилен производител, който обяви план за прекратяване на производството на бензиновите автомобили до момента.
В края на септември Honda представи смел план за развитие в множество области. Базираната в Токио компания продължава работа по въвеждането на ново електрическо хибридно въздушно такси, робот с човешки ръце, който един ден може да се разхожда на Луната, както и ракета носител за многократна употреба, предназначена за извеждане на малки спътници в околоземна орбита.
От Honda посочват, че и трите области на развитие се припокриват с опита на компанията, включително този при задвижването, електрификацията, роботиката, изкуствения интелект и възобновяемата енергия.
Компанията ще увеличи разходите си за изследвания и разработки до рекордните 5 трлн. йени през следващите шест години, за да постигне напредък в тези области.


Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев