Ангажиментът на Китай да изгради процъфтяващ пазар за автомобили втора употреба почти от нулата, бавно започва да жъне успех, включително в сегмента на електрическите превозни средства.
Продажбите на употребявани автомобили в страната скочиха с 30% през първите десет месеца на тази година и се очаква да достигнат 17 милиона броя за цялата 2021 г., според Китайската асоциация на автомобилните дилъри (CADA).
Търговията с употребявани електрически и хибридни модели нарасна до 47 хил. броя през миналата година. Въпреки че това все още е сравнително малък обем, той е почти двойно по голям спрямо данните за 2017 г., като се очаква да продължи да расте бързо заедно с навлизането на електромобилите на най-големия автомобилен пазар в света.
Нарастващият интерес към сектора можеше да се види (и усети) по време на конференцията на CADA в Хакоу по-рано този месец.
Дори с повече от 270 милиона превозни средства в обращение, Китай отдавна изостава от развитите пазари при търговията с употребявани автомобили. Годишните продажби на употребявани модели достигат малко над половината от обема на превозните средства, току-що излезли от фабриките. Това е огромна разлика спрямо страни като САЩ и Германия, където покупките на употребявани автомобили обикновено са двойно по-големи от тези при новите коли.
Има две основни причини за ситуацията в Китай. Автомобилният пазар все още се развива, като проучване на McKinsey & Co. показа, че само 173 на всеки 1000 души притежават превозно средство, в сравнение с 837 в САЩ. Съществува и т.нар. културен фактор – покупката на нова кола в Китай представлява индикатор за социален статус.
Тези бариери обаче бързо избледняват. Потребителите все повече възприемат философията да инвестират по-малко пари в превозно средство втора употреба.
Властите стимулират развитието на пазара. Пекин намали данъците за търговците на употребявани автомобили и тази година премахна пречките около продажбата на превозно средство извън населеното място, в което е регистрирано.
На своята конференция в Хайкоу CADA представи инструмент, който ще помага на дилърите да оценят точно електрическите модели втора употреба. Повече от две трети от изтъргуваните коли са били използвани по-малко от три години, като най-популярният ценови диапазон е между 100 000 юана (15 720 долара) и 150 000 юана.
Продуктите на Li Auto с удължен пробег запазват най-добро качество след една година употреба, следвани от моделите на Nio и тези на Tesla.
Model 3 на Tesla и P7 на Xpeng са най-популярните употребявани автомобили сред превозните средства среден размер.


Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 1
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България
Ледените пързалки в София откриха сезона
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета