Германските концерни Volkswagen Group и Robert Bosch планират да създадат съвместно предприятие за оборудване, свързано с производство на батерии за електрически автомобили, съобщава Automobilwoche. Въпросният бизнес ще покрива не само предвидените шест “гигафабрики” на германския автомобилен концерн в Европа, но и извън Стария континент.
Двете компании са категорични в целта си - изграждане на силен европейски доставчик за оборудване на фабрики за батерии. Те искат да проучат различни решения за индустрията, с които да се стимулира производството на батерии в Европа.
Целта е да се подготви основата за създаването на предприятието в края на 2022 г. Това ще осигури на Volkswagen и Bosch необходимите мощности за мащабно производство на клетки за батерии.
„Европа има уникалната възможност да се превърне в глобален производител на батерии през следващите години“, заяви главният технологичен директор на VW Томас Шмал. Нараства търсенето за оборудване на нови гигафабрики за батерии, като само германският концерн иска да построи шест в Европа до 2030 г. „Volkswagen и Bosch проучват възможностите да развият и оформят тази предстояща индустрия“, добавя Шмал.
VW обяви миналата година, че ще започне самостоятелно производство на батерии.
Според Шмал новите бизнес възможности произтичат от решението за активно навлизане във вертикална интеграция по отношение на веригата на стойност при производството на батерии.
Сега VW иска да направи това заедно с Bosch.
„Работим за изграждане на напълно завършена европейска верига на доставки за електрическа мобилност Made in Europe“ – историческа възможност в икономическата история“, подчертава Шмал.
Bosch предлага най-добрите условия за това, заяви от своя страна Ролф Найорк, който отговаря за технологиите в германския доставчик. „Bosch е не само един от най-големите глобални доставчици на автомобилни части, но и един от водещите фабрични доставчици. Ние разбираме технологията на батериите и разполагаме с ноу-хау за производството им“, изтъква Найорк.
Досега в Европа бяха обявени планове за изграждане на фабрики за батерийни клетки с общ производствен капацитет от 900 гигаватчаса (ГВтч), които трябва да съставляват около 16% от световното производство до 2029 г.
Но според Световният алианс за батериите (EBA) една трета от всички батерии в глобален план трябва да се произвеждат в Европа до 2030 г., за да се намали зависимостта на региона от външни доставчици, които сега доминират на пазара, най-вече тези от Южна Корея и Китай.
Най-големият планиран завод за батерии в Европа е на Tesla, разположен край Берлин до фабриката ѝ за електрически превозни средства. Съоръжението ще разполага с годишен капацитет от над 100 ГВтч, съобщава Ройтерс.


ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ