IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Uber и Lyft реагираха на стрелбата в Ню Йорк

Двете компании деактивираха модела на ценообразуване на база на алгоритъм, който умножава тарифите при високо търсене

08:19 | 13.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Двата лидера на пазара на споделените пътувания в САЩ Uber Technologies Inc. и Lyft Inc. изключиха модела за ценообразуване  "Surge pricing" в района на Сънсет Парк в Бруклин, след като алгоритмите на гигантите за превоз на пътници увеличиха тарифите след стрелбата във вторник.

Цените за пътуване с приложенията се повишиха, след като заради извънредната ситуация в Ню Йорк хората бяха съветвани да избягват района в близост до метростанция на 36-та улица, където бяха ранени 16 души, 10 от които с огнестрелни рани, а в станцията бяха открити множество недетонирани устройства.

Ценообразуването „Surge pricing", което се управлява от алгоритъм, който умножава тарифите, когато търсенето от страна на пътниците е по-голямо от предлагането от страна на шофьорите, разпали в Twitter критики към модела на ценообразуване на компаниите за споделено пътуване, предава Bloomberg.

 

В допълнение към деактивирането на модела Uber също така ограничи цените в целия град, заяви говорителката Фреди Голдщайн.

„Както винаги, Uber се стреми да бъде източник на информация за нюйоркчани, които искат да се придвижват в Ню Йорк. Ако някой от потребителите на нашата платформа е имал непредвидени такси по време на тази извънредна ситуация, ще работим за възстановяването им", каза тя.

Uber разполага с глобален център за сигурност, който работи 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата и сигнализира за проблеми, които биха могли да засегнат бизнеса и клиентите. По време на големи извънредни събития политиката на компанията е незабавно да ограничи цените на пътуванията в засегнатия район. Клиентите могат да съобщават за проблеми и чрез приложението.

Говорителка на Lyft заяви, че компанията също „работи за коригиране на тарифите за определени пътници, които са платили цени за Prime Time в началното развитие на ситуацията".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:01 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още