Японската автомобилна компания Mazda Motor Co. планира да съживи своя емблематичен ванкелов двигател в плъгин хибриден автомобил до края на тази година, тъй като концернът се опитва едновременно да зарадва феновете и да се справи с по-строгите екологични правила на основните си пазари, включително в Европа, съобщава Nikkei Asia Review.
Ванкеловият двигател представлява ротационен двигател с вътрешно горене, изобретен от германския инженер Феликс Ванкел в средата на миналия век. Вътрешната тристранна призма, която играе ролята на бутало, се върти, образувайки три камери с постоянно изменящи се обеми. Във всяка от камерите се извършват четирите основни процеса – всмукване, сгъстяване, разширяване и изпускане.
Този тип двигател отделя по-малко вредни емисии в сравнение със стандартните бутални двигатели с вътрешно горене заради по-ефективното изгаряне на горивната смес.
Този път обаче ротационният двигател няма да задвижва колата на Mazda. Вместо това той ще генерира електричество за захранване на електрическия мотор и други системи в автомобила.
Mazda планира да електрифицира напълно своята продуктова гама до 2030 г.
Компанията спира да произвежда автомобили с ротационни двигатели през 2012 г. поради трудностите при спазването на екологичните разпоредби. Оттогава Mazda търси начин да съживи емблематичния дизайн.
Плановете за връщане на ротационния двигател са отлагани няколко пъти през последните години. Сега компанията посочва, че най-накрая е готова да пусне автомобил, оборудван с ротационен двигател през втората половина на тази година - SUV MX-30, който ще бъде продаван главно в Европа и Япония.
MX-30 е първата масово произвеждана електрическа кола на Mazda, пусната в продажба през 2020 г. Търсенето обаче беше слабо поради скромния пробег. Колата може да измине около 250 км с едно зареждане на батерията, което е значително по-малко в сравнение с електромобилите на други концерни.
Някои производители на части казват, че компанията се стреми да удвои пробега на MX-30 чрез добавяне на ротационен двигател като генератор.
Цената на обновения MX-30 все още не е известна. Mazda може да наложи същата система с ротационен двигател и в други автомобили в средносрочен до дългосрочен план.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 3 години Ванкелът не гореше ли повече масло от обикновения бензинов мотор? Тъй де, за екологията? отговор Сигнализирай за неуместен коментар