Volkswagen Group сега очаква бизнесът ѝ с електрически превозни средства да стане толкова печеливш, колкото и този с автомобили с двигатели с вътрешно горене по-рано от планираното, заяви главният изпълнителен директор Херберт Дийс.
Според предишната прогноза концернът трябваше да изравни маржовете между двата бизнеса в рамките на 2-3 години.
„Очакваме, че бизнесът с електрическа мобилност ще бъде толкова печеливш, колкото и бизнесът с двигатели с вътрешно горене по-рано от планираното“, заяви Дийс по време на годишното събрание на акционерите на автомобилния производител в четвъртък. „Чрез доброто управление на кризите ние оставаме финансово стабилни и засилваме своята устойчивост“, добави той.
Дийс не предоставя график за това кога бизнесът с електромобили ще настигне по рентабилност този с конвенционални коли.
Неговият основен план включва победа над Tesla Inc. при глобалните продажби на електромобили до 2025 г. чрез разширяване на наличната гама от електрически коли, както при марките за масовия пазар, така и в премиум сегмента.
Германската група продаде 452 хил. електрически превози средства по света през 2021 г. и сега се стреми да увеличи техния дял до 50% от общите продажби през 2030 г.
Volkswagen планира да изгради 800 хил. напълно електрически автомобила в глобален план през тази година и 1,3 млн. броя през 2023 г.
В същото време от концерна предупреждават, че цените на превозните средства могат да нараснат още тази година на фона на увеличените разходи за суровини.
Дийс смята, че времето е идеално за реализиране на първичното публично предлагане (IPO) на Porsche AG, което е планирано за четвъртото тримесечие на тази година.
През април от компанията обявиха, че марките Porsche и Audi са отворени за идеята да влязат във Формула 1, но Дийс посочи, че съществуват разногласия в борда.
Групата ще се фокусира и върху американския пазар, най-големият в света по размер на трансакциите, като заяви, че ще се стреми да удвои своя дял в САЩ чрез разширяване на местния производствен капацитет.
„За нас Америка е възможност за стратегически растеж“, обяви Дийс. „С оглед на войната в Украйна и новите ограничителни мерки в Китай заради коронавируса САЩ трябва да играят много по-важна роля за групата отпреди“, добави германецът, цитиран от Automobilwoche.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора