Надзорният съвет на Volkswagen AG заяви, че иска преработен план за софтуерното подразделение на германския автомобилен производител – гръбнакът на стратегията на групата, която се стреми да електрифицира своето продуктово портфолио до края на десетилетието, съобщава Automotive News Europe.
Съветът очаква актуализацията на последното му заседание преди лятната пауза, споделя източник, запознат с темата, добавяйки, че все още няма определена дата.
„Това, което [управителният съвет] представи, не е достатъчно“, споделя друг източник.
Cariad, софтуерното звено на VW, е определено като централен елемент в стратегията на компанията относно развитието на автономните технологии и представлява „най-амбициозният проект на цялата индустрия“, изтъкват от концерна.
Подразделението планира да се конкурира успешно със съществуващите производители на софтуер, включително с Apple и Tesla, но се натъкна на редица трудности, което може да се превърне в проблем за главния изпълнителен директор на VW Херберт Дийс, който отговаря за звеното в управителния съвет на групата.
Две години след основаването си Cariad все още не разполага с разработчици, а сплотеността сред около 5000 служители се оказва трудна задача. За новото дъщерно дружество са привлечени софтуерни експерти от Volkswagen, Audi и Porsche. Освен това Cariad е включила чрез различни придобивания още стотици служители в новата софтуерна компания.
Първоначално обявеният за 2024 г. проект Artemis, в рамките на който автомобилите на Audi трябваше да бъдат оборудвани с първите софтуерни иновации на Cariad, по всяка вероятност ще бъде стартиран едва около 2025 г.
Cariad обаче иска да покаже, че е постигнат напредък. Дъщерното дружество е особено гордо с последната актуализация на софтуера в гамата ID. То позволява на автомобилите от това семейство да извършват автоматична смяна на лентата на движение по магистралата благодарение на функцията Travel Assist. За целта е необходима само актуализация чрез интернет връзка (OTA).
Новият софтуер се инсталира автоматично в автомобилите, които вече слизат от производствените линии. Това обаче ще бъде по-трудно при по-старите съществуващи автомобили, които VW е продал от края на лятото на 2020 г. и които са оборудвани с по-стар софтуер. Според вътрешна оценка на VW става дума за около 200 хил. бройки ID.3 и ID.4.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган