IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mercedes отхвърли възможността Китай да създаде блокиращо малцинство в концерна

Това няма да стане, категоричен е Ола Калениус, като неговото мнение бе подкрепено от това на премиера на Баден-Вюртемберг Винфрид Кречман

16:18 | 08.06.22 г.
<p>
	Ръководителят на Mercedes Ола Калениус. <em>Снимка:&nbsp;Alex Kraus/Bloomberg</em></p>

Ръководителят на Mercedes Ола Калениус. Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Калениус отхвърли възможността двама големи китайски акционери да увеличат своите дялове в германската автомобилна група и да създадат блокиращо малцинство.

"Това няма да стане. Ние имаме много добри и здрави отношения с нашите инвеститори", заяви Калениус в интервю за германския всекидневник Handelsblatt в сряда.

Двамата акционери, BAIC Group и основателят на Geely Ли Шуфу притежават по около 10% в германския автомобилен производител. Държавният фонд на Кувейт (KIA) притежава 6,84%. 

В края на миналата година беше публикувана информация, от която става ясно, че BAIC е най-големият акционер в Mercedes. В резултат на отделянето на звеното за тежкотоварни превозни средства на Daimler и дебюта му на фондовата борса миналия петък BAIC трябваше да разкрие информацията по отношение на своя дял.

„Една пета от Daimler е в китайски ръце“, коментира Марк Тюнглер, генерален мениджър на Германската асоциация за защита на ценните книжа (DSW).

Винфрид Кречман, премиер на германската провинция Баден-Вюртемберг, където е централата на Mercedes-Benz, също отхвърли възможността за поглъщане от китайски инвеститори.

„Ние не бихме позволили това изобщо“, изтъкна Кречман пред Handelsblatt в съвместното интервю с Калениус.

Ли Шуфу също не е посочил интерес към разширяване на своето присъствие в акционерната структура на групата.

Без много шум Geely успя да се промъкне на европейския автомобилен пазар, като сега притежава дялове или си сътрудничи с повече от дузина компании, включително с Volvo Cars, Polestar и Lotus.

Първото агресивно навлизане на китайски компании в Германия през последните години датира от 2016 г., когато производителят на роботи Kuka беше придобит от Midea, предизвиквайки политическа буря в европейската страна.

Подобна "грешка", направена с Kuka, няма да се повтори, категоричен е Кречман. Законът за външната търговия на Германия (Außenwirtschaftsgesetz) беше затегнат след поглъщането на Kuka, припомни премиерът на Баден-Вюртемберг.

Последна актуализация: 08:44 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още