Председателят на Федералната комисия по търговия (FTC) в САЩ заяви, че опасенията, повдигнати от законодатели за системата за подпомагане на водача на Tesla, известна като Autopilot, са „в радара ни“, съобщава Ройтерс.
В съответствие с политиката на агенцията председателят на FTC Лина Кан нито потвърди, нито отрече разследване в интервю от вторник.
„Абсолютно вярно е, че това е проблем, върху който много членове на Конгреса са се фокусирали и са ни писали за него, затова със сигурност е нещо в радара ни“, каза тя.
Tesla, която разпусна своя пресотдел, не е отговорила на искането за коментар.
През август сенаторите Ед Марки и Ричард Блументал призоваха FTC да започне разследване срещу Tesla, заявявайки, че производителят на автомобили е подвел потребителите и заплашва обществото, рекламирайки системите си за автоматизация на шофирането като напълно самостоятелно управление.
Разследване на FTC може потенциално да доведе до дело, с което да се принуди компанията да промени начина, по който описва способностите на Autopilot. Това може да засегне репутацията на Tesla.
Писмото от август бе изпратено малко след като Националната администрация за безопасност на магистралния транспорт (NHTSA) започна разследване на системата Autopilot на Tesla и катастрофи, включващи спрели превозни средства за спешна помощ и полицейски патрулки.
Администрацията стартира специални разследвания на 35 катастрофи от 2016 г. насам, включващи автомобили на Tesla, в които се подозира, че са били използвани усъвършенствани системи за подпомагане на водача като Autopilot. Към днешна дата са съобщени 14 смъртни случая, свързани с тези инциденти, включително на трима души, които загинаха в катастрофа в Калифорния миналия месец.
Tesla казва, че Autopilot помага на водачите, като позволява на превозните средства да управляват, ускоряват и спират автоматично, но функциите „изискват активен надзор на шофьора и не правят превозното средство автономно“.
В писмо от 2018 г. NHTSA каза, че Tesla е отправила „подвеждащи твърдения“ за петзвездната оценка за безопасност на Model 3 и свързаните с нея данни. Агенцията отнесе въпроса към FTC, за да разследва дали твърденията на Tesla представляват „нечестни или измамни действия или практики“.
Две американски групи за защита на правата на потребителите през 2018 г. призоваха FTC да разследва наименованието Autopilot на Tesla. Комисията по-рано отказа коментар за сезирането на NHTSA и не е предприела публични действия по въпроса.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа