Френският автомобилен концерн Renault Group и германският доставчик Vitesco Technologies подписаха споразумение за разработване на електроника за електрифицирани превозни средства, като целта е да се намали размерът и теглото на електронните блокове за управление, съобщава Automotive News Europe.
Първите превозни средства – изцяло електрически и плъгин хибриди – които ще използват новите блокове, ще се появят на пазара след 2026 г., посочват двете компании. Развойният център ще бъде базиран в Тулуза, Франция.
Не са обявени финансовите условия по сделката.
Целта е да се разработи един-единствен компонент, който съчетава DC-to-DC конвертор, вградено зарядно устройство и инвертор. Renault казва, че новото устройство ще бъде с 45% по-малко от общия размер на отделните компоненти и ще спести неопределено тегло.
Съгласно споразумението за партньорство Vitesco също ще доставя електроника за хибридните превозни средства на Renault и комбиниран DC-to-DC конвертор със зарядно устройство за изцяло електрически превозни средства на компанията, започвайки от 2025 г.
В началото на месеца Schaeffler увеличи дела си във Vitesco, след като придоби още 1,6 млн. акции в компанията. По този начин делът на по-големия германски доставчик достига 49,99%.
Vitesco излезе на борсата на 16 септември 2021 г. Преди това компанията беше известна като Powertrain, докато беше част от Continental AG.
Schaeffler Group от своя страна е най-големият единичен акционер в Continental AG от 2009 г. насам, а от 2015 г. Continental е със статут на дъщерна компания в рамките на групата. Schaeffler притежава още марките INA, FAG and LuK.
Миналия месец Vitesco представи няколко иновации относно електрификацията на превозните средства на 35-ия Международен симпозиум за електрически превозни средства в Осло. Във фокуса беше синхронен електрически двигател, който трябва да бъде оптимизиран за шофиране на дълги разстояния при по-високи скорости.
За разлика от синхронните двигатели с възбуждане на постоянно магнитно поле (PSM), широко използвани днес, синхронните двигатели с външно възбуждане (EESM) не изискват редкоземни метали. Вместо ротор с постоянен магнит, изработен от редкоземни метали, както в PSM, моторът на Vitesco използва намотка. В статора и ротора на мотора магнитните полета се генерират от тази бобина вместо от постоянен магнит.


Ето кой е спортист на Варна за ноември
Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Времето във вторник: Слънце, мъгли и температури до 12°
Стачка: Възможни са забавяне или отмяна на полети за Италия на 17 декември
Любомир Дацов: По-разумно би било да се изтегли бюджетът за догодина
Social Art Media предлага управление на Google Ads реклами
Червен пуловер за празниците – 6 стилни идеи за комбинации с него