Френският автомобилен концерн Renault Group и германският доставчик Vitesco Technologies подписаха споразумение за разработване на електроника за електрифицирани превозни средства, като целта е да се намали размерът и теглото на електронните блокове за управление, съобщава Automotive News Europe.
Първите превозни средства – изцяло електрически и плъгин хибриди – които ще използват новите блокове, ще се появят на пазара след 2026 г., посочват двете компании. Развойният център ще бъде базиран в Тулуза, Франция.
Не са обявени финансовите условия по сделката.
Целта е да се разработи един-единствен компонент, който съчетава DC-to-DC конвертор, вградено зарядно устройство и инвертор. Renault казва, че новото устройство ще бъде с 45% по-малко от общия размер на отделните компоненти и ще спести неопределено тегло.
Съгласно споразумението за партньорство Vitesco също ще доставя електроника за хибридните превозни средства на Renault и комбиниран DC-to-DC конвертор със зарядно устройство за изцяло електрически превозни средства на компанията, започвайки от 2025 г.
В началото на месеца Schaeffler увеличи дела си във Vitesco, след като придоби още 1,6 млн. акции в компанията. По този начин делът на по-големия германски доставчик достига 49,99%.
Vitesco излезе на борсата на 16 септември 2021 г. Преди това компанията беше известна като Powertrain, докато беше част от Continental AG.
Schaeffler Group от своя страна е най-големият единичен акционер в Continental AG от 2009 г. насам, а от 2015 г. Continental е със статут на дъщерна компания в рамките на групата. Schaeffler притежава още марките INA, FAG and LuK.
Миналия месец Vitesco представи няколко иновации относно електрификацията на превозните средства на 35-ия Международен симпозиум за електрически превозни средства в Осло. Във фокуса беше синхронен електрически двигател, който трябва да бъде оптимизиран за шофиране на дълги разстояния при по-високи скорости.
За разлика от синхронните двигатели с възбуждане на постоянно магнитно поле (PSM), широко използвани днес, синхронните двигатели с външно възбуждане (EESM) не изискват редкоземни метали. Вместо ротор с постоянен магнит, изработен от редкоземни метали, както в PSM, моторът на Vitesco използва намотка. В статора и ротора на мотора магнитните полета се генерират от тази бобина вместо от постоянен магнит.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол