Германският разработчик на летящи таксита Lilium Air Mobility планира да създаде индустриален капацитет, за да произвежда около 400 от своите електрически превозни средства Lilium Jet годишно, съобщава Ройтерс.
Lilium се състезава на набиращия инерция пазар за електрически превозни средства, които излитат и кацат вертикално (eVTOL), надявайки се да предостави успешна и рентабилна алтернатива на сухоземния транспорт и на самолетите и хеликоптерите.
Но предизвикателствата за осигуряване на сертифициране и финансиране на иновации като нова технология за батерии създават спънки за новия сектор. Цената на акциите на Lilium е паднала със 73% от началото на годината.
„Аз настоявам (за) производствена система за 400 самолета. И ако някой ден имаме нужда от 800, просто ще я дублираме, не тук (в Германия)... а там, където са големите пазари“, изтъква бившият мениджър бившият в Airbus Клаус Роуе пред Ройтерс.
Той се присъедини към баварския стартъп през август, след като се сблъска с това, което Роуе описа пред акционерите на Lilium в сряда като "производствения ад" на увеличаването на производството на по-големи самолети като ръководител на програмата за A320 в Airbus.
Lilium планира да използва за първи път стандартни публични източници на средства, като например грантове за технологични иновации, добавя Роуе.
Той не посочва кои са вероятните източници на подобно финансиране, нито за какви суми става въпрос. Аерокосмическите компании обикновено използват национални програми и програми на Европейския съюз (ЕС), за да подкрепят иновациите.
Lilium заяви, че е убеден, че неговите литиеви батерии ще отговарят на изискванията при производителността и регулаторните мерки.
Според Роуе рискът от възпламеняване на батерията никога не може да бъде напълно елиминиран, но ще бъде ограничен максимално и ще остане в рамките на критериите за сертифициране.
Германската фирма планира да обособи регионална транспортна мрежа с марката Lilium, като стартира във Флорида, и да си осигури отделен поток от приходи, идващи от продажбите на нейните самолети на компании, които планират свои собствени товарни или пътнически операции.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим