Индия ще трябва да инвестира над 10 млрд. долара в производството на клетки за електромобилни батерии до 2030 г., тъй като се стреми да ускори своята мащабна трансформация на преход към по-чист транспорт, показва доклад на преминаването към електрически превозни средства, според доклад на консултантската фирма Arthur D. Little, цитиран от Bloomberg.
Увеличаването на капацитета за производство на клетки е от решаващо значение за Индия, за да отговори на търсенето на литиево-йонни батерии, което ще се увеличи от 3 гигаватчаса (ГВтч) в момента на 20 ГВтч до 2030 г., изчислява Arthur D. Little.
Липсата на местно производство принуждава Индия да внася 70% от литиево-йонните клетки от Китай и Хонконг, става ясно от доклада.
Налагането на електрическата мобилност от Индия не е „обещаващо“ и „изостава много от западните пазари поради силната зависимост на страната от вноса и ограниченото местно производство на клетки. Голямата зависимост от внос прави индийската индустрия за електрически превозни средства уязвима към прекъсвания на глобалната верига на доставки и оскъпява допълнително електрическите модели, при които батериите съставляват 40% от общите разходи.
Преходът към зелена мобилност ще помогне на третия по големина източник на парникови газове в света да постигне целта си за въглероден неутралитет до 2070 г. Reliance Industries Ltd., Ola Electric Mobility Pvt. и Rajesh Exports Ltd. планират да произвеждат батерии в Индия с помощта на правителствени стимули по програма на стойност 181 млрд. рупии (2,2 млрд. долара).
Друга причина за силната зависимост на Индия от вноса на клетки е ограниченият ѝ достъп до суровини като литий, никел, кобалт и манган, които представляват над 80% от цената на една клетка, допълва Arthur D. Little. Заради това страната търси партньори в лицето на други страни, които са богати на нужните ресурси. Правителството трябва да осигури данъчни облекчения, както и да развие специални икономически зони и литиеви паркове, за да стимулира инвестициите в рафиниране на суровини и производство на клетки, добавя консултантската компания.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ