Южна Корея иска от САЩ тригодишен гратисен период относно разпоредбите в Закона за намаляване на инфлацията (IRA), което ще позволи на южнокорейските производители на автомобили да продължат да получават стимули за електрически превозни средства на американския пазар, съобщава Ройтерс, цитирайки външното министерство на Сеул.
Президентът на САЩ Джо Байдън подписа през август законопроект на стойност 430 млрд. долара, който наред с други мерки изключва Hyundai Motor Co. и Kia Corp. от достъпа до федерални стимули за покупка на електромобили, тъй като тези компании все още не произвеждат електрически коли в Северна Америка.
Южнокорейското външно министерство заяви, че е предложило на Вашингтон да предостави федерални стимули за електромобили за автомобилни компании, които планират да обособят производствени операции в САЩ.
През май Hyundai Motor Group заяви, че ще инвестира повече от 10 млрд. долара в САЩ до 2025 г., за да укрепи сътрудничеството си с американски компании относно напредналите технологии като роботика, автономни превозни средства и изкуствен интелект.
Министерството на финансите на САЩ и Службата за събиране на данъци са стартирали обществено обсъждане на законодателството.
Южна Корея повтори позицията си, че новият закон може да наруши търговските норми като споразумението за свободна търговия между САЩ и Южна Корея и споразуменията на Световната търговска организация (СТО).
Hyundai Motor Group направи първа копка на завод за електромобили и батерии на стойност 5,54 млрд. долара в САЩ в края на миналия месец, като планира да въведе в експлоатация съоръжението през първата половина на 2025 г. Фабриката ще разполага с годишен производствен капацитет от 300 хил. превозни средства.
Опасения относно IRA изразиха и редица европейски страни. Европейската комисия се опасява, че законодателството ще ощети ЕС. Германските производители на автомобили например са изложени на риск да бъдат поставени в неравностойно положение поради планираните данъчни облекчения в САЩ за електромобили, произведени в Северна Америка. В съответствие с това електрическите автомобили ще бъдат субсидирани с максимална данъчна отстъпка от 7500 долара само ако са сглобени в САЩ.
Това изключва много от вноса от ЕС, Южна Корея и Япония. Новият закон включва и допълнителни изисквания за национално съдържание за жизненоважни суровини и компоненти за батерии, които влизат в сила през следващата година.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?