IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Слабите продажби на Volkswagen застрашават бизнеса на неговите дилъри в Германия

Изплащането на бонуси за търговците е поставено на риск, тъй като групата не желае да се адаптира към реалността, вероятно за да пести пари, предупреждават дилъри

20:49 | 09.12.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Volkswagen AG продължава да се сблъсква с проблеми при доставките и очевидно ще пропусне своите цели за продажбите в Германия, които си постави по-рано тази година. Това доказват и вътрешнофирмени данни, предоставени на Automobilwoche. Според тях всички германски дилъри на Volkswagen са получили само 79% от предвидените доставки към началото на декември. Става въпрос за превозните средства, които търговците трябва да получат от производители спрямо договореностите от началото на годината.

Междувременно Volkswagen не вярва, че ситуацията ще се подобри към края на годината.

В прогнозата си за 2022 г. компанията очаква да постигне 79% от целта си за доставките. Ако Volkswagen вече не беше преразгледал собствените си цели в посока надолу с 12,5% по-рано тази година, разликата щеше да бъде още по-сериозна: тогава доставките за дилърите към началото на декември щяха да изостават с 31%, т.е. да бъдат 69%.

„Без намалението изоставаме с около 30% от собствените си цели“, изтъква пред Automobilwoche представител на концерна.

За търговците това е фатално не само заради липсата на продажби. Те могат общо да загубят няколко милиона евро под формата на бонус плащания. В основната на това е следната концепция: ако търговците постигнат най-малко 82% от предвидените продажби, договорени с Volkswagen в началото на годината, те получават допълнителен бонус за постигане на целта за всяко превозно средство. Колкото по-добър е резултатът на съответния дилър спрямо въпросните 82%, толкова по-голям е бонусът, от който много търговци са икономически зависими.

Например: всеки дилър, който постигне 82% от целта си, получава бонус, равняващ се на 0,1% от цената на превозното средство. Този процент може да нарасне до 2,5 на сто, ако търговецът постигне между 100 и 109,9% от целта. Много дилъри успяват да си осигурят бонуси между 1,4-1,5%.

Фактът, че Volkswagen и търговските му партньори в Германия достигат успеваемост едва 79%, означава ,че средностатистическият дилър в страната няма да получи бонус за постигане на целите тази година, въпреки че концернът понижи оценката си за целогодишните продажби с 12,5 на сто.

„Редица партньори се сблъскват с огромни проблеми относно постигането на годишните си цели“, потвърждава търговец, пожелал да запази анонимност.

Volkswagen е упорит

Поради тази причина на срещите с Volkswagen дилърите призоваха компанията да намали още веднъж своите годишни цели, като ги коригира спрямо реалния производствен капацитет. Когато групата публикува своя преглед за състоянието на общия пазар, търговците видяха, че Volkswagen няма да прави повече корекции.

„Стигнахме до извода, че намалението на годишните цели с 12,5%, което вече се случи, не изисква допълнителни корекции“, става ясно от вътрешнофирмен документ, видян от Automobilwoche.

Това хвърля сянка на тревога върху много дилъри – в края на краищата те биха могли да постигнат целите си, ако разполагат с достатъчно превозни средства, които да доставят на клиентите. Според някои търговци отказът на Volkswagen да се адаптира към реалността е свързан с възможността компанията да спести пари от бонусите.

„Маржът ни никога не е бил толкова нисък, колкото тази година“, оплаква се търговец

С оглед на това настроенията сред дилърите продължават да бележат нови дъна. „Много колеги вече се отказват“, добавя представител на сектора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:10 | 09.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
baba_meca
преди 1 година
Да идват да работят в България. Всеки ден по медиите тук само реват, че нямало хора за работа...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още