Чешката автомобилна марка Skoda Auto, част от германската група Volkswagen, отчете спад на доставките в глобален план през 2022 г. с 16,7%, позовавайки се на недостига на компоненти, проблемите с веригите на доставки и войната в Украйна, съобщава Ройтерс.
Въпреки негативните данни компанията очаква подобрение през тази година.
Автомобилната индустрия се сблъска с множество препятствия през 2022 г., помрачена от недостига на части, най-вече на полупроводници, предизвикан от новите коронавирусните огнища в Азия, и въздействието от войната на Русия в Украйна.
Глобалните доставки на Skoda падат до 731 300 автомобила през 2022 г., като най-рязък спад е регистриран в Русия, където продажбите се свиват с 80%.
„Пазарната ситуация ще остане напрегната през 2023 г., но сме предпазливи оптимисти, че нещата ще се подобрят през следващите месеци“, заяви главният изпълнителен директор на Skoda Клаус Зелмер.
По отношение на моделите доставките на лидера Skoda Octavia достигат 141,1 хил. броя. На второ място е Kamiq с 96,3 хил. доставки, следван от Kodiaq (94,5 хил.), Fabia (92,7 хил.), Karoq (87,7 хил.), Superb (60,8 хил.), Eniaq iV (53,7 хил.), Scala (39,5 хил.), Kushaq (26,8 хил.), Slavia (20,9 хил.) и Rapid (17,3 хил.).
При пазарите лидер е Германия със 134,3 хил. доставки, следвана от Чехия (71,2 хил.), Индия (51,9 хил.), Великобритания (50 хил.), Полша (45 хил.), Китай (44,6 хил.), Франция (29,5 хил.), Италия (25 хил.), Испания (22,2 хил.) и Турция (18,5 хил.).
Представянето на Skoda по отношение на продажбите през 2022 г. Източник: Skoda Auto
Продажбите в Западна Европа се свиват до 377 хил. автомобила през 2022 г., което представлява спад от 7,8% спрямо отчетените през 2021 г. 409 хил. доставки. В Централна Европа продажбите се понижават с 9,8% до 148 хил. броя спрямо 164,1 хил. броя година по-рано. Пазарите в Източна Европа и Китай също отчитат спадове, но този в Индия отбелязва ръст от 127,7%.
В средата на декември Skoda обяви, че обмисля да се оттегли от Китай, като се очаква окончателното решение да бъде взето тази година.
„Конкуренцията е много силна там, така че ще обмислим, заедно с нашия китайски съвместен партньор, как може да продължим“, споделя главният изпълнителен директор на марката Клаус Зелмер, добавяйки: „Ако искаме да консолидираме енергията си, струва си да проверим всички сценарии и след това да решим“.
Чешката компания играе важна роля в стратегията на Volkswagen за електрификация на продуктовото портфолио. Миналата пролет бившият изпълнителен директор на германската група Херберт Дийс заяви, че разработването на малки електромобили за марките Volkswagen, Skoda и Cupra е „в ход“ преди пазарния им дебют през 2025 г. Въпросните превозни средства ще бъдат с размерите на VW Polo, като ще се продават под марките на групата, насочени за по-масовия пазар.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец