IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tata Motors ще разшири електромобилното си портфолио в Индия с по-скъпи модели

Компанията очерта планове да пусне 10 електрически модела до март 2026 г.

11:41 | 12.01.23 г.
Концептуалният електромобил на Tata Motors Avinya. Снимка: Bloomberg L.P.
Концептуалният електромобил на Tata Motors Avinya. Снимка: Bloomberg L.P.

Индийският автомобилен концерн Tata Motors планира да разшири своето портфолио от електрически превозни средства с нови модели, някои от които ще се предлагат на по-високи цени от обичайните, посочва управляващият директор на Tata Motors Passenger Vehicles Шайлеш Чандра, цитиран от Ройтерс.

Компанията се стреми да затвърди статута си на най-голямата компания за електромобили в Индия по пазарен дял.

Производителят също така ще предлага избор по отношение на функции и цената за своите клиенти, така че да може да отговори на техните предпочитания, включително разнообразен пробег в зависимост за какво се използва превозното средство, изтъква Чандра.

„Нуждите на клиентите стават все по-индивидуални. Занапред ще поддържаме инерцията на растежа си и ще работим за по-нататъшно укрепване на нашето портфолио“, добавя Чандра.

Компанията показа на автомобилно изложение в Индия 12 автомобила, включително пет електрически модела, и 14 камиона, включително такива, задвижвани от водородни горивни клетки, докато ускорява стремежите си към по-чиста мобилност.

Автомобилите включват електрически версии на популярните SUV модели Harrier и Sierra, както и концептуален автомобил, базиран на новата платформа за електрически превозни средства, която се очаква да бъде пусната на пазара в края на 2025 г., изтъква Чандра.

С продажби от 50 хил. електрически автомобила, Tata доминира на индийския пазар на електромобили, подпомогната от държавните субсидии и високите мита, които възпрепятстват по-сериозното присъствие на онези чуждестранни концерни, които не разполагат с местни производствени мощности. Компанията очерта планове да пусне 10 електрически модела до март 2026 г.

Пазарът на автомобили в Индия е малък в сравнение с населението на страната, като електрическите модели съставляват само 1% от общите продажби в размер на около 3 млн. броя годишно, но правителството иска да увеличи техния дял до 30% през 2030 г.

„Преходът към електрическа мобилност в Индия ще се случи много по-бързо, отколкото си представяме. Уверени сме, че сме избрали правилната стратегия“, изтъква Н. Чандрасекаран, председател на Tata Motors.

Стабилната пазарна позиция на Tata Motors е подкрепена и от работата на други компании, част от групата Tata, като Tata AutoComp, която доставя части за електромобили като батерии и двигатели, и Tata Power, която изгражда зарядни станции.

Производителят търси възможности за производство и доставка на повече части като батерийни клетки и двигатели на местно ниво и проучва потенциални експортни пазари за своите електрически автомобили, добавя Чандра.

Tata, третият по големина производител на автомобили в Индия, набра през 2021 г. 1 млрд. долара от TPG за своето подразделение за електрическа мобилност. Според Чандра компанията има достатъчно средства в момента, за да посрещне желаното разширяване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:41 | 12.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още