Индийският автомобилен концерн Tata Motors планира да разшири своето портфолио от електрически превозни средства с нови модели, някои от които ще се предлагат на по-високи цени от обичайните, посочва управляващият директор на Tata Motors Passenger Vehicles Шайлеш Чандра, цитиран от Ройтерс.
Компанията се стреми да затвърди статута си на най-голямата компания за електромобили в Индия по пазарен дял.
Производителят също така ще предлага избор по отношение на функции и цената за своите клиенти, така че да може да отговори на техните предпочитания, включително разнообразен пробег в зависимост за какво се използва превозното средство, изтъква Чандра.
„Нуждите на клиентите стават все по-индивидуални. Занапред ще поддържаме инерцията на растежа си и ще работим за по-нататъшно укрепване на нашето портфолио“, добавя Чандра.
Компанията показа на автомобилно изложение в Индия 12 автомобила, включително пет електрически модела, и 14 камиона, включително такива, задвижвани от водородни горивни клетки, докато ускорява стремежите си към по-чиста мобилност.
Автомобилите включват електрически версии на популярните SUV модели Harrier и Sierra, както и концептуален автомобил, базиран на новата платформа за електрически превозни средства, която се очаква да бъде пусната на пазара в края на 2025 г., изтъква Чандра.
С продажби от 50 хил. електрически автомобила, Tata доминира на индийския пазар на електромобили, подпомогната от държавните субсидии и високите мита, които възпрепятстват по-сериозното присъствие на онези чуждестранни концерни, които не разполагат с местни производствени мощности. Компанията очерта планове да пусне 10 електрически модела до март 2026 г.
Пазарът на автомобили в Индия е малък в сравнение с населението на страната, като електрическите модели съставляват само 1% от общите продажби в размер на около 3 млн. броя годишно, но правителството иска да увеличи техния дял до 30% през 2030 г.
„Преходът към електрическа мобилност в Индия ще се случи много по-бързо, отколкото си представяме. Уверени сме, че сме избрали правилната стратегия“, изтъква Н. Чандрасекаран, председател на Tata Motors.
Стабилната пазарна позиция на Tata Motors е подкрепена и от работата на други компании, част от групата Tata, като Tata AutoComp, която доставя части за електромобили като батерии и двигатели, и Tata Power, която изгражда зарядни станции.
Производителят търси възможности за производство и доставка на повече части като батерийни клетки и двигатели на местно ниво и проучва потенциални експортни пазари за своите електрически автомобили, добавя Чандра.
Tata, третият по големина производител на автомобили в Индия, набра през 2021 г. 1 млрд. долара от TPG за своето подразделение за електрическа мобилност. Според Чандра компанията има достатъчно средства в момента, за да посрещне желаното разширяване.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”