Индийският автомобилен концерн Tata Motors планира да разшири своето портфолио от електрически превозни средства с нови модели, някои от които ще се предлагат на по-високи цени от обичайните, посочва управляващият директор на Tata Motors Passenger Vehicles Шайлеш Чандра, цитиран от Ройтерс.
Компанията се стреми да затвърди статута си на най-голямата компания за електромобили в Индия по пазарен дял.
Производителят също така ще предлага избор по отношение на функции и цената за своите клиенти, така че да може да отговори на техните предпочитания, включително разнообразен пробег в зависимост за какво се използва превозното средство, изтъква Чандра.
„Нуждите на клиентите стават все по-индивидуални. Занапред ще поддържаме инерцията на растежа си и ще работим за по-нататъшно укрепване на нашето портфолио“, добавя Чандра.
Компанията показа на автомобилно изложение в Индия 12 автомобила, включително пет електрически модела, и 14 камиона, включително такива, задвижвани от водородни горивни клетки, докато ускорява стремежите си към по-чиста мобилност.
Автомобилите включват електрически версии на популярните SUV модели Harrier и Sierra, както и концептуален автомобил, базиран на новата платформа за електрически превозни средства, която се очаква да бъде пусната на пазара в края на 2025 г., изтъква Чандра.
С продажби от 50 хил. електрически автомобила, Tata доминира на индийския пазар на електромобили, подпомогната от държавните субсидии и високите мита, които възпрепятстват по-сериозното присъствие на онези чуждестранни концерни, които не разполагат с местни производствени мощности. Компанията очерта планове да пусне 10 електрически модела до март 2026 г.
Пазарът на автомобили в Индия е малък в сравнение с населението на страната, като електрическите модели съставляват само 1% от общите продажби в размер на около 3 млн. броя годишно, но правителството иска да увеличи техния дял до 30% през 2030 г.
„Преходът към електрическа мобилност в Индия ще се случи много по-бързо, отколкото си представяме. Уверени сме, че сме избрали правилната стратегия“, изтъква Н. Чандрасекаран, председател на Tata Motors.
Стабилната пазарна позиция на Tata Motors е подкрепена и от работата на други компании, част от групата Tata, като Tata AutoComp, която доставя части за електромобили като батерии и двигатели, и Tata Power, която изгражда зарядни станции.
Производителят търси възможности за производство и доставка на повече части като батерийни клетки и двигатели на местно ниво и проучва потенциални експортни пазари за своите електрически автомобили, добавя Чандра.
Tata, третият по големина производител на автомобили в Индия, набра през 2021 г. 1 млрд. долара от TPG за своето подразделение за електрическа мобилност. Според Чандра компанията има достатъчно средства в момента, за да посрещне желаното разширяване.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън