IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nio ще строи фабрика за батерии в Китай, за да намали зависимостта си от CATL

Новият завод за батерии ще разполага с годишен производствен капацитет от 40 ГВтч, достатъчно, за да се покрият нуждите на около 400 хил. превозни средства

09:41 | 24.02.23 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Nio Inc. планира да изгради в Китай своята първа гигафабрика за батерии, в която компанията ще произвежда големи цилиндрични клетки, подобни на тези, използвани от американския ѝ конкурент Tesla Inc., съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата. По този начин китайският концерн се стреми да намали зависимостта си от доставките на Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).

Заводът подчертава амбицията на Nio да засили присъствието си на пазара на електрически превозни средства както в Китай, така и на външните пазари. Компанията също така планира да построи фабрика в съседния град Чуджоу, където ще произвежда достъпни електромобили, насочени към пазара в Европа.

Новият завод за батерии ще разполага с годишен производствен капацитет от 40 гигаватчаса (ГВтч), достатъчно, за да се покрият нуждите на около 400 хил. превозни средства, изтъкват източниците, пожелали да запазят анонимност.

Съоръжението ще бъде разположени в основния производствен център на концерна в Хъфей, който се намира в източната китайска провинция Анхуей, добавят източниците.

Основателят и председател на Nio Уилям Ли каза през юни, че концернът ще започне да произвежда 800-волтови литиево-йонни батерии, които се зареждат по-бързо от стандартните модели, през втората половина на 2024 г., като част от план, подобен на този на Tesla за използване на комбинация от батерии собствено производство и такива от доставчици в дългосрочен план.

Тогава Ли не предостави подробности по темата.

Подобно на други китайски производители на електромобили, които все още търсят рентабилност, Nio се стреми да засили контрола върху батериите, най-скъпия компонент в електромобила, за да подобри своята възвръщаемост.

CATL в момента е единственият доставчик на Nio по отношение на батериите. Компанията на Ли разполага с по-малък завод за батерии в Шанхай, където тества технологиите.

Призматичните батерии, които са с правоъгълна форма, се превърнаха в най-разпространената версия на автомобилна батерия през последните две години, тъй като те могат да бъдат по-плътно опаковани, спестявайки разходи.

Но привържениците на цилиндричните батерии, водени от американския производител на електромобили Tesla, твърдят, че по-новите цилиндрични клетки с по-голям формат са по-рентабилни поради подобренията в енергийната плътност.

Tesla заяви, че планира да разшири своя завод за батерии в Невада на стойност 6,2 млрд. долара, за да може да произвежда 100 ГВтч цилиндрични батерийни клетки тип 4680 - с диаметър 46 милиметра и дължина 80 милиметра.

Сега заводът е в състояние да произвежда повече от 37 ГВтч батерийни клетки годишно, включително актуалния вариант 2170 и по-малките клетки тип 18650.

Tesla заяви, че очаква цилиндричните батерийни клетки тип 4680 да намалят производствените разходи и да увеличат пробега в сравнение с тип 2170.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:41 | 24.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Alex Silver
преди 1 година
NIO предлага върховите си модели от $100 хилки с пожизнена гаранция и пожизнена безплатна смяна на батериите със заредени, т.е. безплатно зареждане. Кой друг може да предложи подобно нещо?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още