Търговците на автомобили в България прогнозират, че през лятото на тази година новите коли ще поскъпнат средно с около 2000 лева. Повишени са цените и на колите „втора ръка“, като тези фактори от последните години връщат тенденцията от миналото автомобилът да бъде инвестиция. Това коментира председателят на „Прес авто клуб България“ Борислав Цаков
„Колите се превръщат в лукс у нас, не са даденост, както беше преди 7-8 г. Хората са много предпазливи, внимателни, не си сменят често колите, гледат състоянието им, пазят ги, защото е трудно да си купят нов автомобил“, посочи гостът.
Той подчерта, че и преди 7-8 години е имало поскъпване на новите и употребяваните автомобили, но не толкова драстично, каквото го виждаме последните една-две години. „В Германия преди осем години среден клас кола е струвала 26 780 евро, в момента същата е 40 570 евро. 51,5% е качването на цената, като 30% от това поскъпване е през последните три години. У нас среден клас преди осем години е била 40 000 лв., сега е 60 000 лв.", сравни Цаков за Bulgaria ON AIR.
По думите му е по-изгодна покупката на нова кола на изплащане. „Условията, когато е на лизинг, са много по-добри, отколкото при кредит от банка. Това е по-лесният начин за финансиране. Автомобилът има гаранция, няма разходи за пет години напред поне. Ако човек има стабилна и нормална работа с логичен приход, е по-добре да купи нов автомобил", коментира Цаков.
Българските шофьори чакат за нова кола между 6 месеца и 1,6 години.
Поскъпване има и при употребяваните автомобили - с 40-42%. Осезаемо това е станало по време на пандемията. Още тогава всички хубави коли "втора ръка" са изкупени.
Гостът заяви, че при 4 млн. автомобила по пътищата на България едва 6% са новите, а от тях - 6% са електрическите.
„При тях цените не се движат толкова бързо нагоре, колкото при автомобилите на двигатели с вътрешно горене. Измамно е усещането, че няма инфраструктура у нас - почти 80 000 са зарядните станции, но не са териториално разпределени по правилния начин. В Северна България са по-малко. А ако човек с такъв автомобил тръгне на море, трябва да съобрази в хотела му да има зарядна станция, пътьом трябва да спрете на 1-2 места", уточни Цаков.
Той коментира, че през последните години се е върнала тенденцията от миналото автомобилът да бъде инвестиция.
„Ако сте си купили кола преди две-три години, сега чисто нова тя струва 35% отгоре. Спокойно можете да я продадете на по-висока цена, отколкото сте я купили, ако е запазена", каза Цаков.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 2 години Наблюдавам определен модел кола. Преди година струваше 3800 лв, сега струва 3000 лв. Амортизирана е само с 1 г. Не мисля, че сравненията, които правят са релевантни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар