BMW AG очаква маржът на печалбата за 2023 г. да остане около нивото от миналата година, тъй като продажбите на най-скъпите автомобили в портфолиото на германската автомобилна група като 7-Series компенсират по-ниските цени на базовите луксозни модели, съобщава Bloomberg.
Концернът отчете рекордна печалба преди лихви и данъци за 2022 г. в размер на 23,5 млрд. евро, което значително изпреварва предишния резултат за 2021 г. от 16,06 млрд. евро. Това представлява ръст от 46,4% на годишна база.
Компанията очаква възвръщаемостта да остане на ниво между 8 и 10% през тази година, което е в съответствие с дългосрочните ѝ цели. Доставките вероятно ще се увеличат леко след отчетения през 2022 г. спад от 4,8% поради прекъсванията във веригата на доставки.
BMW и други производители на луксозни автомобили устояха на икономическите предизвикателства, тъй като търсенето на премиум превозни средства остана стабилно. Но с високите цени на енергията, които продължават да подклаждат инфлацията, по-високите лихвени проценти и колебливото доверие на потребителите, германските производители на автомобили започват да гледат все по-песимистично, показа скорошно проучване.
BMW също очаква глобалните пазари да се охладят тази година. Въпреки че компанията прогнозира търсенето да остане стабилно, тя посочи, че цените на новите и употребявани автомобили ще задържат сегашните си нива след повишенията през 2022 г.
Отчет на BMW Group. Източник: BMW
След като групата отчете двукратен ръст на продажбите на електромобили при марките BMW и Mini, от ръководството заявиха, че продажбите от тази категория вероятно ще достигнат 15% от общите обеми през тази година спрямо 9% за 2022 г.
Сега BMW очаква напълно електрическите модели да представляват поне 20% от общите продажби до 2024 г. и 50% „доста преди 2030 г.“.
Маржът на автомобилния бизнес на групата за 2022 г. се понижава до 8,6% спрямо 10,3 на сто през 2021 г. Доставките достигат 2 399 632 превозни средства – спад от 4,8% спрямо отчетените през предходната година 2 521 514 превозни средства.
Стратегически цели на BMW за 2023 г. Източник: BMW
Междувременно BMW записва спад на въглеродните емисии, генерирани от производството ѝ на автомобили в Европейския съюз (ЕС). Количеството емисии на превозно средство се понижава с 3% до 0,32 тона спрямо 0,33 тона за предходната година.
По отношение на отделяните емисии при работата на автомобилите на компанията обемът на въглеродния диоксид се свива с 9,4% до 105 грама на изминат километър спрямо 115,9 грама на километър за 2021 г.
„Уверени сме, че можем да надградим този успех през 2023 г., тъй като продължаваме да отчитаме особено бърз темп на натрупване на поръчки за нашите напълно електрически модели“, изтъкна януари Петер Нота, член на управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиентите, марките и продажбите.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате