Чешкият автомобилен производител Skoda Auto ще трябва да съкрати 3000 работни места и да прекрати производството на някои модели, ако схемата за емисии на Европейския съюз (ЕС) Евро 7 бъде приложена в сегашния си вид, предупреди член на борда на компанията, цитиран от Ройтерс.
Предложеният регламент Евро 7, за който страните от ЕС ще преговарят тази година, предвижда затягане на ограниченията върху отделяните от леките коли емисии на изгорели газове, включително азотен оксид.
ЕС каза, че ползите за човешкото здраве от мярката ще надвишат значително разходите, но някои производители на автомобили предупредиха, че това да бъде съпътствано от непосилно високи разходи за разработка на по-екологични системи при превозните средства.
Ръководителят на Daimler Trucks Мартин Даум, например, каза на 10 март, че това ще струва на индустрията "милиарди" евро.
„Ако (Евро 7) бъде одобрен в сегашната си форма, това би означавало за Skoda Auto да затвори един завод, защото ще спрем да произвеждаме по-малките модели – Fabia, Scala, Kamiq – и (ще бъдат) засегнати поне 3000 работни места“, предупреждава в телевизионен дебат от понеделник Мартин Ян, член на борда на Skoda, която е част от групата на германския концерн Volkswagen.
Очаква се над 10 хил. работни места в Чехия да бъдат изложени на риск от регламента, като това ще засегне и доставчиците на Skoda, изтъква още Ян.
Трите модела (Fabia, Scala и Kamiq) представляват близо една трета от доставките на Skoda през 2022 г.
Министрите на транспорта на Чехия, Германия, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Унгария и Словакия се срещнаха в понеделник, за да обсъдят евентуална промяна в Евро 7.
Според настоящия вид на регламента цели да намали отделяните от леките коли азотни оксиди с 35% до 2035 г., като при автобусите и камионите съкращението трябва да достигне 50 на сто. При новите условия дизеловите коли ще могат да отделят до 60 милиграма азотни оксиди на изминат километър спрямо сегашния таван от 80 милиграма.
Европейската комисия (ЕК) предвижда новите правила да влязат в сила от юли 2025 г. за леките коли, а за тежкотоварните превозни средства – две години по-късно.
През февруари Volkswagen Group обяви, че иска отлагане на въвеждането на Евро 7 с година и половина, тъй като това ще принуди автомобилните компании да отклонят част от инвестициите за електромобили към разработването на нови двигатели с вътрешно горене.
Според Масимо Нордио, вицепрезидент на германската група, проблемът в случая не е в адаптирането към новия стандарт, а във времето. „Вярваме, че е нереалистично да се стигне до предлагане на готови продукти на 1 юли 2025 г. Графикът за постигане на тази цел трябва да бъде отложен до поне до края на 2026 г.", обясни Нордио.
По думите му Volkswagen е направил „ясен избор по отношение на електрическата мобилност, за да достигне въглероден неутралитет до 2050 г.“.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа