Китайският електромобилен концерн Nio Inc. е уверен в постигането на своята цел за двукратно увеличение на продажбите до 250 хил. превозни средства през тази година, заяви финансов директор Стивън Фън, цитиран от Bloomberg.
„Силно сме уверени, че ще постигнем целта за продажбите през 2023 г.“, посочи Фън в интервю за американската медия. Това ще бъде постигнато с нови модели, както и чрез разширяване на мрежата за зареждане и смяна на батерии на компанията и с отключването на технологията за автономно придвижване, изтъква още финансовият директор.
Акциите на Nio поскъпнаха с 8,6% в края на търговията на борсата в Хонконг след новината, като през последните два дни отчитат ценови ръст от около 18 на сто.
Постигането на целта за продажбите от четвърт милион превозни средства ще бъде крайъгълен камък за Nio, която достави 122 486 автомобила през 2022 г. Въпреки че това е с 34% повече от предходната година, компанията не успя да постигне първоначалната си цел, тъй като продажбите бяха възпрепятствани от анти-Covid ограниченията в Китай. Сега обаче концернът е изправен пред засилваща се конкуренция на местния пазар, където избухна ценова война заради стремежите на големите автопроизводители като BYD Co., Tesla Inc., Volkswagen AG и Ford Motor Co. да увеличат продажбите.
Ценовите намаления показват, че в страната има твърде много марки, изтъква Фън. Войната започна с пониженията на Tesla през октомври, които бяха повторени от американския концерн през януари. Това беше последвано от Nio и Xpeng Inc., както и от други международни компании.
„Очакваме индустрията да премине през дълбока консолидация“, споделя още Фън. „Общоприето е мнението, че Китай сега има твърде много производители на автомобили, но ние не планираме да придобиваме никого“, изтъква още той.
Китайската асоциация на производителите на автомобили призова в сряда компаниите и местните власти да прекратят ценовата война, заявявайки, че това не е дългосрочно решение и автомобилният пазар трябва да се върне към нормалния ред възможно най-скоро.
По-рано този месец Nio отчете загуба от 5,8 млрд. юана (843 млн. долара) за четвъртото тримесечие, по-голяма от очакваното, тъй като разходите за маркетинг и промоции нараснаха. Автомобилният производител отчете и годишна нетна загуба от 14,4 млрд. юана при приходи от 49,3 млрд. юана.
Според Фън Nio е „уверена“, че ще стане рентабилна през следващата година. „Силният ръст на приходите заедно със затегнатите разходи са ключът към рентабилността“, категоричен е той.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц