Главният изпълнителен директор на Ferrari Бенедето Виня приветства споразумението между Германия и Европейския съюз (ЕС) за освобождаване от първоначално предвидената забрана за продажба на превозните средства с двигател с вътрешно горене, които използват въглеродно неутрални горива, съобщава Ройтерс.
Решението ще даде на италианския производител на луксозни автомобили "по-голяма свобода по отношение на производствената схема", изтъква Виня по време на събитие, организирано от Ройтерс.
Ferrari, която е известна с мощните си автомобили с бензинови двигатели, вече произвежда плъгин хибриди, като обеща да пусне в продажбата своето първо изцяло електрическо превозно средство през 2025 г.
По думите на Виня новият електромобил ще бъде „уникален“, като отказа да сподели детайли относно дизайна, добавяйки, че „много често запазването на тайната е част от рецептата“.
Виня очаква цената на екологичните горива да падне, тъй като те ще се разработват интензивно през следващите години и добави, че Ferrari планира да се придържа към плановете си за електрификация.
Представяйки новия си бизнес план миналата година, Ferrari обяви, че напълно електрическите и хибридни модели ще представляват 80% от продуктовата гама на компанията до 2030 г. Останалите 20% все още ще използват двигател с вътрешно горене.
В началото на годината Ferrari патентова технология, която имитира шума на двигател с вътрешно горене, която ще се използва при електрическите модели на компанията. Патентът се отнася за „устройство за възпроизвеждане на звук, който може да бъде свързан с електрически мотор“, пише консултантската финансова група Oddo BHF.
Виня заяви пред инвеститори през юни, че звукът е едно от „основните неща, които характеризират Ferrari“.


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват