Германската автомобилна група Volkswagen AG ще изгради екосистема за батерии за електрически превозни средства в Индонезия и ще си партнира с миннодобивната компания Vale, американския концерн Ford Motor Co. и китайския производител на суровини за батерии Zhejiang Huayou Cobalt, съобщава Nikkei Asia Review, цитирайки министъра на инвестициите на страната Бахлил Лахадалия.
Автомобилните производители се фокусират върху Индонезия заради богатите ѝ залежи на полезни изкопаеми, използвани в индустрията за електромобили и свързаните с тях батерии, които представляват около 40% от цената на превозното средство. По този начин компаниите искат да настигнат глобалния пазарен лидер Tesla Inc.
Лахадалия заяви в неделя, че Volkswagen, най-големият автомобилен производител в Европа, ще работи с Vale, Ford, Huayou, френската миннодобивна компания Eramet и няколко индонезийски фирми като Merdeka Gold Copper - компанията майка на Merdeka Battery, и енергийната фирма Kalla Group.
Партньорствата ще се състоят в съвместни предприятия и доставка на суровини, посочва Лахадалия от Германия, където индонезийска делегация, водена от президента Джоко Уидодо, присъства на индустриалния панаир в Хановер.
От службата на Уидодо посочват, че инвестицията на Volkswagen ще бъде извършена чрез звеното PowerCo.
Междувременно Лахадалия заяви, че германският индустриален конгломерат BASF също е изразил интерес към изграждането на завод за производство на материали за батерии в партньорство с Eramet, в провинция Малуку, с инвестиция в размер на около 2,6 млрд. долара.
Министърът добавя, че инвестиционният интерес от страна на европейски компании ще разсее опасенията, че управлението на индонезийските мини "не се придържа към международните стандарти".
Уидодо, който е широко известен като Джокови, каза пред Ройтерс миналия месец, че Индонезия ще подобри мониторинга на екологичните стандарти за добива на никел на фона на опасенията относно въздействието на производството на метала върху околната среда.
Индонезия, която може да се похвали с най-големите залежи от никел в света, се опитва да развие силна електромобилна индустрия, възползвайки се от метала, който играе ключова роля в сектора.
Миналия месец Ford направи първата си инвестиция в Индонезия, като се присъедини към Vale Indonesia и Huayou в завод за преработка на никел на стойност 4,5 млрд. долара в провинция Сулавеси.
Малко след това Volkswagen заяви, че планира да инвестира 180 млрд. евро за пет години в области, включително в производство на батерии и снабдяване със суровини.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц