Автомобилните производители, включително Volkswagen и General Motors, може да се сблъскат с растящ дял на неизползвания производствен капацитет за превозни средства с конвенционално задвижване в Китай до 2030 г., ако не ускорят прехода си към електрически модели, предупреждава екологичната неправителствена организация „Грийнпийс“, цитирана от Ройтерс.
Тъй като търсенето на превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV) - включително напълно електрически и плъгин хибридни автомобили - расте, новите производители на NEV коли като BYD ще увеличат пазарния си дял и ще оставят традиционните автомобилни производители да търсят решения за по-ефективно използване на неработещите производствени линии.
Свръхкапацитетът при колите с двигатели с вътрешно горене в китайската автомобилна индустрия е дългогодишен проблем, като през 2017 г. влиза в сила забрана от регулаторите за изграждане на нови мощности.
До края на 2021 г. Китай има общ годишен производствен капацитет за 40,89 млн. леки коли от всички видове задвижване, като коефициентът на използване достига едва 52,5%, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
„Грийнпийс“ изчислява, че ако NEV колите достигнат пазарен дял от 40% до 2030 г. – консервативна прогноза, като се има предвид, че тази година техният дял ще надхвърли 30% - една трета от производствения капацитет на конвенционални превозни средства на 10 големи автомобилни компании, включително Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. и General Motors Co., може да остане неизползван.
Ако делът на NEV моделите достигне 70% до тази дата, средният коефициент на използване на капацитета за производство на конвенционални автомобили ще се понижи допълнително, като броят на неизползваните мощности ще нарасне до две трети, прогнозира „Грийнпийс“.
General Motors и Volkswagen ще бъдат изправени пред най-големия натиск с неизползван капацитет от над 3 милиона превозни средства в Китай, което представлява голям риск за тези компании.
Тези два производителя и Toyota обявиха пред Ройтерс, че ускоряват подхода си към електрическите задвижвания в азиатската страна. Американският концерн добави, че ще преоборудва над половината от своите местни мощности, за да изгражда само електромобили до 2030 г.
Volkswagen посочи нарастващите продажби на групата в Китай и заяви, че очаква да спечели от нарастващото търсене на автомобили в страната.
„Ще ускорим електрификацията и цифровизацията“, изтъква говорител на концерна.
Проучването на „Грийнпийс“ не взема предвид възможните планове на автомобилните производители да изнасят автомобили от Китай, за да компенсират пренасищането на производството, стратегия, на която някои вече залагат.
Китайските производители на NEV модели, включително BYD, изпревариха чуждестранните конкуренти при продажбите на електромобили, като последваха пример на Tesla Inc., предприемайки сериозни ценови намаления от началото на годината, за да засилят продажбите.


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС