Volkswagen AG ще разшири партньорствата си и ще използва външен експертен опит, за да се справи с предизвикателствата при поддържането на темпа на продажбите в Китай и коригирането на проблемите със софтуера, които помогнаха за свалянето на най-големия автомобилен производител в Европа от първото място на китайския пазар, съобщава Bloomberg.
Автомобилният концерн разширява своя подход към партньорствата по отношение на софтуера и се обединява с местни играчи в Китай, заяви по време на годишното общо събрание на Volkswagen главният изпълнителен директор Оливер Блуме.
Групата също така планира да се обърне към успешни модели като хечбека Golf, за да засили своя преход към електрическа мобилност.
„Нашите икони трябва – и ще бъдат – част от електрическата мобилност на бъдещето“, изтъква Блуме, добавяйки: „Ние трябва и ще можем да позиционираме тези модели там, където им е мястото по отношение на имиджа на марката“.
Volkswagen загуби преднината си при продажбите в Китай през първото тримесечие, като по-рано тази седмица смени ръководството на своя софтуерен отдел след сериозни забавяния в разработките. Блуме, който е начело на групата от септември миналата година, като същевременно запази ръководния пост в Porsche AG, успя да листне Porsche AG на борсата във Франкфурт – цел, подготвяна още от неговия предшественик, Херберт Дийс.
На китайския пазар Volkswagen работи с Horizon Robotics Inc. като част от сделка на стойност 2,3 млрд. евро за създаване на съвместно предприятие и напредък в развитието на технологията за автономно шофиране. Във вторник Porsche заяви, че ще си сътрудничи с Mobileye Global Inc. и при технологията за подпомагане на водача. По-късно сделката може да включи и други марки от групата на Volkswagen като Audi, споделя RBC Capital Markets.
По време на речта си на годишното събрание Блуме заяви, че работата му начело на Volkswagen и Porsche „се отплаща“ добре.
Миналата седмица Volkswagen успя да надмине пазарните прогнози по отношение на оперативната печалба, която нараства през първото тримесечие до 5,7 млрд. евро. Междувременно групата потвърди перспективата си за цялата година, посочвайки натрупаните поръчки за 1,8 милиона автомобила. Производителят очаква да навакса забавянето в Китай през тази година с разширена гама модели и технология, насочена към местните потребителски вкусове. Доставките на най-големия пазар на Volkswagen се сринаха с 15% през първото тримесечие, въпреки че като цяло пазарът отчете ръст.


Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Япония е изправена пред криза, свързана с деменцията
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети