Най-голямото двудневно рали на Toyota Motor Corp. от март 2020 г. върна японския автомобилен концерн обратно в Топ 5 на най-високо оценяваните компании в Азия по пазарна капитализация, напредвайки спрямо Alibaba Group Holding Ltd. и Industrial & Commercial Bank of China Ltd, съобщава Bloomberg.
Акциите на Toyota получиха силен тласък по-рано тази седмица след обявяване на актуализираната стратегия от страна на ръководството на компанията по време на общото годишно събрание на акционерите. Toyota също така се възползва от притока на чуждестранни средства на фона на продължаващото рали при японските акции, като книжата на концерна са поскъпнали с 29% от началото на годината, което е повече от ръста на Topix от 21%.
„Движенията при Toyota и тези в целия пазар са напомняне, че класическият японски бичи пазар е нещо, което е трудно да се надмине“, пишат в бележка до клиенти анализатори от Pelham Smithers.
С последния скок в цената акциите на Toyota вече се доближават до тези на Samsung Electronics Co. и Kweichow Moutai Co. по отношение на стойността. Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. и Tencent Holdings Ltd. запазват стабилни позиции на първите две места в региона.
Toyota отново намира място сред петте най-ценни компании в Азия. Източник: Bloomberg
Годишната среща на акционерите на Toyota беше първата на Коджи Сато като главен изпълнителен директор на концерна. Междувременно преназначаването на Акио Тойода като председател предизвика критики от страна на някои институционални акционери, които се противопоставиха на това с аргумента, че Toyota е изостанала от конкурентите си поради неговия ангажимент към „многостранния“ подход – предлагайки на клиентите различни опции на задвижване, докато инвестира в електромобили и водородни превозни средства.
Toyota отхвърли твърденията, че се бави с електрификацията. След като обяви ангажимент на стойност 4 трлн. йени (28,7 млрд. долара) за ускоряване на прехода си към електромобили в края на 2021 г., компанията все още беше изправена пред критики заради твърдението, че преходът ще отнеме повече време, отколкото хората очакват.
В своя развоен център във Фуджи Toyota обяви, че разполага както с технологията, така и с производствената система, необходими за доставяне на водещи в индустрията електромобили от 2026 г. Ръководството изтъкна, че компанията ще разчита на агресивна пътна карта за намаляване на въглеродните емисии и изпълнява своята роля, като напредва в електрификацията. За да подкрепи позицията си, Toyota цитира публично заявената си цел да продава 3,5 милиона електрически превозни средства годишно до 2030 г.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?