Европейската комисия (ЕК) ще започне антидъмпингово разследване на китайските електрически превозни средства, заяви председателят на изпълнителната власт в Европейския съюз (ЕС) Урсула фон дер Лайен по време на своята Реч за състоянието на блока. По този начин Брюксел отговори на призивите на Франция да стартира подобно разследване, след като Париж изрази притеснение относно инвазията на китайските автомобилни компании в Европа, съобщава Politico.
Решението на ЕК следва месеци на натиск от страна на френските власти и техните представители в ЕК, докато китайските автомобилни марки постепенно свиват пазарния дял на европейските си конкуренти в региона. Междувременно Германия, основният регионален производител на автомобили в Европа, се противопоставя на всякакви наказателни мерки, като се има предвид, че нейните автомобилни компании разчитат до голяма степен на китайския пазар за своята рентабилност.
„Сега световните пазари са наводнени от по-евтини китайски електрически автомобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска чрез огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар“, подчерта Фон дер Лайен в речта си. „Така че мога да обявя днес, че Комисията започва антисубсидийно разследване на електрическите превозни средства, идващи от Китай. Европа е отворена за конкуренция, а не за надпревара чрез подбиване на цените“, изтъкна още председателят на ЕК.
Подобно разследване би могло да тласне Европа да наложи допълнителни данъци срещу китайските превозни средства, за които смята, че се продават нечестно евтино, за да надвият европейските конкуренти. В по-широк план това бележи поредната стъпка в преминаването на Европа от най-големия блок за свободна търговия в света към изграждане на нейните търговски защити в епохата на деглобализация, пише още Politico.
Вероятно разследването ще бъде на първо място в дневния ред на търговския диалог на високо ниво между ЕС и Китай в Пекин, който е условно насрочен за 25 септември, преди двустранната среща на върха по-късно тази година.
В речта си Фон дер Лайен каза още, че макар че Европа трябва да се защитава от нелоялни търговски практики, е също толкова жизненоважно да продължи да води диалог с Китай.
„Намаляване на риска, а не разделяне – това ще бъде моят подход с китайското ръководство“, изтъква тя.


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
преди 2 години Така трябва, да не стане като със соларите. Действията на Китай са престъпни - държавата дотира ключови производства за да предложат нереално ниска цена, с което да убият конкуренцията. Добре, че нашите се събудиха накрая. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години браво на французите !! удри ги през ръцете и през краката !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар