fallback

VW инвестира 1,8 млрд. долара в частична електрификация на своята гама в Бразилия

За момента компанията не предвижда да изгражда изцяло електрически модели в страната, като вместо това ще разчита на хибридна технология

22:47 | 02.02.24 г. 12
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германската автомобилна група Volkswagen AG планира да инвестира 9 млрд. реала (1,8 млрд. долара) в Бразилия от 2026 до 2028 г., като се стреми да електрифицира своите автомобили в страната чрез нова хибридна платформа и нови модели, съобщава Bloomberg.

Новият инвестиционен проект ще обхване четирите фабрики на компанията в Бразилия, изтъква ръководителят на местния бизнес на Volkswagen Чиро Пособом по време на презентация в четвъртък (1 февруари).

Германският концерн, който се стреми да увеличи печалбите си в региона, обяви инициативата седмица след като General Motors Co. разкри планове да инвестира 7 млрд. реала в Бразилия до 2028 г. Освен това се очаква Stellantis NV да обяви стратегията си за страната до края на февруари.

Новите инвестиции от автомобилната индустрия в най-голямата икономика в Латинска Америка набират мащаб, след като правителството на президента Луис Инасио Лула да Силва публикува насоки през декември за ускоряване на енергийния преход.

„Ние сме марката, която след пандемията обявява най-голямата инвестиция тук в страната“, подчертава Пособом.

Правителствената програма за зелена мобилност и иновации, наречена Mover, включва изисквания за устойчивост на автопарка и данъчни стимули за компании, които инвестират в декарбонизация и производство на нови технологии. Програмата има за цел да насърчи разширяването на инвестициите в енергийна ефективност, включително обособяване на минимални изисквания за рециклиране при производството на превозни средства и налагане на по-ниски данъци на тези, които замърсяват по-малко.

Инициативата ще предложи повече от 19 млрд. реала под формата на данъчни стимули за компаниите да инвестират в декарбонизация.

Бразилската автомобилна индустрия се стреми да приложи на практика своите планове за декарбонизация и а намали емисиите при моделите, произвеждани и продавани в страната. Инициативата е и отговор на настоящата офанзива на китайски марки, включително Great Wall Motor Co. и BYD Co. , които вече обявиха планове да произвеждат електрифицирани модели в Бразилия от тази година.

Новата инвестиция на Volkswagen идва в допълнение към 7-те милиарда реала, ангажирани за текущия инвестиционен цикъл, от 2022 до 2026 г. През следващите четири години германският производител на автомобили планира да представи 16 нови продукта за бразилския пазар.

От тази обща сума два нови автомобила ще бъдат произведени в завода в Сао Бернардо до Кампо, най-стария завод на компанията в страната. Фабриката в Таубате ще получи ново превозно средство, докато тази в Парана ще направи нов пикап. Заводът в Сао Карлос ще произвежда нов двигател, „по-технологичен и ефективен“, добавя Пособом.

Volkswagen завърши 2023 г. като вторият по големина продавач на автомобили и лекотоварни превозни средства в Бразилия, с дял от 16%, изчислява Fenabrave, асоциация на автомобилните дилъри в страната. Fiat е лидер на пазара с 22% дял.

Пособом изтъква, че компанията все още не планира да установи местно производство на изцяло електрически модели.

За разлика от други пазари, Бразилия използва етанол за намаляване на емисиите при автомобилите от поне 40 години, като биогоривото се очертава като преходна алтернатива към пълна електрификация в южноамериканската страна. Вместо огромни инвестиции в заводи за батерии за изцяло електрически автомобили, компаниите се стремят да разработят хибридни модели, при които електрически двигател ще работи заедно с двигател с вътрешно горене. Toyota Motor Corp. е пионер в разработването на гъвкави хибридни решения, предоставяйки модели с такова задвижване в Бразилия от 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:28 | 02.02.24 г.
fallback
Още от Новини виж още