Съвместното предприятие за производство на електромобилни батерии между Stellantis и Mercedes-Benz Group се доближава до набирането на дълг в размер на 4,4 млрд. евро, с който ще финансира своето разширение в Европа, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Automotive Cells Company SE (ACC) преговаря с редица банки и може да обяви споразумение за дълг през следващите дни. Все още не е сигурно, че предприятието ще постигне сделка, добавят източниците.
ACC ще използва парите, за да разшири съществуващата си фабрика във Франция и да финансира планове за изграждане на подобни обекти в Германия и Италия. Консорциум от търговски банки като BNP Paribas A и държавни кредитори, включително Bpifrance, може да подкрепи дълговия пакет, разкриват още източниците.
Фабриките за батерии са ключови за усилията на Европа да създаде местна верига на доставки на електрически превозни средства, която да се противопостави на господството на Азия. Производителите на автомобили в региона се опитват да осигурят дългосрочни доставки на клетки, докато преоборудват фабриките си за производство на електромобили.
Stellantis и Mercedes също така планират постепенно да увеличат влиянието си в ACC чрез промяна на дяловото участие на третия спонсор на предприятието, Saft, част от TotalEnergies, посочва един от източниците.
ACC се готви да инвестира 7 млрд. евро в ранните етапи на своето развитие. Компанията откри първия си голям завод през май миналата година в Дуврен, Франция, изгражда фабрика в германския Кайзерслаутерн и има планове да създаде трети обект в Термоли, Италия.
Въпреки че развитието на батерийните фабрики в Европа се ускорява, континентът остава зависим от Китай по отношение на доставките. След години на експоненциален растеж, растежът на електромобилите се забави през последните месеци, предизвиквайки опасения относно посоката на прехода към по-чист транспорт.
ACC се изправя срещу конкуренция в лицето на компании като шведската Northvolt, основана от бивши мениджъри на Tesla, която сключи договори за доставка с Volkswagen и BMW.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц