Nio Inc. отчете по-голяма от очакваната загуба през първото тримесечие, тъй като засилената конкуренция нанесе на китайския производител на електрически превозни средства нов неуспех в стремежа си към рентабилност, съобщава Bloomberg.
Коригираната нетна загуба на компанията се увеличи до 4,9 млрд. юана (677 млн. долара) през първото тримесечие. Nio записа бавен старт на годината и през март понижи насоките си за доставките.
Концернът е изправен пред редица предизвикателства, включително по-ожесточена конкуренция в Китай, където бушува ценова война. Експанзията на Nio на по-доходоносните задгранични пазари също е изправена пред затруднения, като повишаването на митата в САЩ и очакваните подобни действия в Европейския съюз (ЕС) застрашават допълнително бизнеса на компанията.
Подобрения на маржовете
Nio се фокусира върху премиум сегмента след основаването си през 2014 г. с обособяването на шоуруми от висок клас, подобни на клубове, наречени Nio Houses, и скъпи станции за смяна на батерии. Оттогава компанията овладя разходите, забави разширяването си в чужбина и съкрати работни места през последната година.
Промените подобриха маржовете ѝ. Брутният марж се възстанови до 4,9% през първото тримесечие от 1,5% през същия период на миналата година. Nio също беше сред производителите на електромобили, включително Xiaomi Corp. и BYD Co., които отчетоха силни продажби през май, като доставките на компанията скочиха с над 230%.
Сега Nio залага на втора марка за масовия пазар, наречена Onvo, която има за цел да се конкурира с локално произведените модели на Tesla Inc. Първите автомобили ще бъдат доставени през септември, като се очаква подмарката да допринесе за рентабилността, след като доставките достигнат 20 000 броя на месец.
Междувременно Nio продължава да надгражда съществуващите модели и си партнира с други автомобилни производители в мрежи за смяна на батерии. Очаква се концернът да достави до 56 000 автомобила през тримесечието, приключващо на 30 юни, генерирайки приходи от цели 17,1 млрд. юана.
През първото тримесечие доставките са намалели до 30 053 автомобила, но като цяло са в съответствие с ревизираната цел на компанията. Приходите паднаха до 9,9 млрд. юана, като изостават от прогнозите на анализаторите.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026