Производителят на електрически превозни средства Nio Inc. подписа второто си партньорство за смяна на батерии за по-малко от две седмици, този път с Geely Automobile Holdings Ltd., един от най-големите независими производители на автомобили в Китай, съобщава Bloomberg.
Компаниите ще разработят два стандарта за смяна на батерии за леки коли и търговски превозни средства, ще насърчават технологията за смяна на батерии и ще разширят оперативния мащаб, става ясно от съвместно изявление. Те също така ще създадат механизъм за управление на батерии, ще изградят унифицирана технология за смяна на батерии и ще разработят превозни средства, съвместими със системите за смяна.
„Бързото развитие на Geely в новото енергийно поле е впечатляващо“, споделя главният изпълнителен директор на Nio Уилям Ли, добавяйки, че компанията му ще продължи да развива мрежата си за смяна на батерии за собствениците на Nio, като същевременно си сътрудничи с партньори за стартиране на изграждането на споделени подобни мрежи.
На 21 ноември Nio подписа споразумение за смяна на батерии с Chongqing Changan Automobile Co., припомня Bloomberg.
Електромобилите, използващи технология за смяна, трябва да посетят специални пунктове, където изтощената батерия се заменя със заредена за няколко минути, намалявайки притесненията на водачите относно пробега и времето за зареждане.
Внедряването на услуги за смяна на батерии обаче изисква огромна инвестиция в изграждане на инфраструктура, която трудно може да бъде покрита с малък брой потребители. Nio заделя по около 3 млн. юана (420 000 долара), за да изгради една станция. За да бъдат покрити тези разходи, е нужно всяка станция да обработва по 50 коли на ден в продължение на осем години, изтъква президентът на компанията Цин Лихун.
Nio, която все още не успява да достигне печалба, откакто е основана през 2014 г., заяви, че планира да построи 1000 станции за смяна на батерии тази година, над два пъти повече от първоначалната си цел за 400 обекта.
Ли заяви по-рано този месец, че 10% от работната сила на концерна ще бъде съкратена през ноември, а неосновните бизнеси може да бъдат отделени, за да се намалят разходите и да се подобри ефективността.
Междувременно Geely ускорява прехода си към електромобили, за да се изправи срещу конкуренти като Tesla Inc. Доставките на изцяло електрически и плъгин хибридни модели се увеличават с 44% през първата половина на годината. Geely притежава марката Zeekr и Volvo Cars, като с втория създаде компанията Polestar.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим